У статті здійснено теоретико-емпіричний аналіз особливостей формування Я-образу матері як однієї зі складових образу материнства в Я-концепції особистості. Виділено етапи формування Я-образу майбутньої матері у дівчат юнацького віку. Аналіз результатів констатувального експерименту дозволив дослідити та підтвердити визначені нами науково обґрунтовані критерії, рівні та показники сформованості Я-образу матері в цей віковий період.
Доведено, що на становлення Я-образу матері у дівчат юнацького віку впливає
внутрішньоособистісний конфлікт між життєвими планами та громадськими обов'язками, ілюзорне сприйняття образу майбутньої дитини, негативний досвід взаємодії з власними батьками.
The article discusses the theoretical and empirical analysis of the peculiarities of formation of a mother self-image as one of the components of the image of motherhood in the self-conception of the personality. Separated stages of formation of a future mother self-image in girls adolescence. Analysis of the results of ascertaining experiment has allowed exploring and confirming certain by us for scientifically substantiated criteria, levels and indicators of formation of a mother self-image in this age. Proved that on the formation of a mother self-image in girls of adolescence ago influence intrapersonal conflict between
life plans and public responsibilities, illusory perception of a future child image and negative experience of interaction with own parents.
В статье осуществлено теоретико-эмпирический анализ особенностей формирования Я-образа матери как одной из составляющих образа материнства в Я-концепции личности. Выделены этапы формирования Я-образа будущей матери у девушек юношеского возраста. Анализ результатов констатирующего эксперимента позволил исследовать и подтвердить определенные нами научно обоснованные критерии, уровни и показатели сформированности Я-
образа матери в этот возрастной период. Доказано, что на становление Я-образа матери у девушек юношеского возраста влияет внутриличностный конфликт между жизненными планами и общественными обязанностями, иллюзорное восприятие образа будущего ребенка, негативный опыт взаимодействия с собственными родителями.