Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Результати впровадження програми формування ціннісно-смислових настановлень у підлітковому віці

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Сошина, Ю. М.
dc.date.accessioned 2017-04-03T10:49:04Z
dc.date.available 2017-04-03T10:49:04Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Сошина Ю. М. Результати впровадження програми формування ціннісно-смислових настановлень у підлітковому віці / Ю. М. Сошина // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: збірник наукових праць. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – № 3(48). – C. 166-173 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13141
dc.description.abstract В статті подано результати аналізу ефективності програми формування ціннісно-смислових настановлень. Визначено основну мету програми (здійснення систематичного та цілеспрямованого впливу на формування ціннісно- смислових настановлень за рахунок створення й реалізації спеціальних психологічних умов). Представлено загальну структуру, форми та методи роботи програми формування ціннісно- смислових настановлень. Ціннісно-смислову сферу особистості визначено як утворення, що впливає на поведінку в конкретних життєвих обставинах, визначає загальну спрямованість особистості, а у кризовий підлітковий період зазнає значних трансформацій. За результатами експериментального дослідження подано ієрархію цінностей-цілей підлітків контрольної та експериментальної груп. Наведено дані, що свідчать про ефективність програми формування. Зафіксовано статистично достовірні відмінності між середніми рейтинговими значеннями цінностей в експериментальній групі до та після здійснення формувального впливу:термінальних цінностей (здоров’я; цікава робота; кохання; пізнання; розвиток; щастя інших; впевненість в собі) та інструментальних цінностей (дисциплінованість; відповідальність; терпимість; широта поглядів; чесність; ефективність у справах); цінностей-смислів (добро, істина, самодостатність). Встановлено статистичну достовірність розбіжностей показників цінностей: соціальних/декларованих – доброта, універсалізм, самостійність та індивідуальних/реалізованих в поведінці – універсалізм, самостійність, досягнення. ua
dc.description.abstract В статье представлены результаты анализа эффективности программы формирования ценностно-смысловых установок. Определена основная цель программы (систематическое и целенаправленное влияние на формирование ценностно-смысловых установок за счет создания и реализации специальных психологических условий). Представлена общая структура, формы и методы работы программы формирования ценностно-смысловых установок. Ценностно-смысловую сферу личности определено, как образование, которое влияет на поведение в конкретных жизненных обстоятельствах, определяет общую направленность личности, а в кризисный подростковый период поддается значительным трансформациям. По результатам экспериментального исследования подана иерархия ценностей-целей подростков контрольной и экспериментальной групп. Представлены данные, которые подтверждают эффективность программы формирования. Зафиксированы статистически достоверные отличия между средними рейтинговыми значениями ценностей в экспериментальной группе до и после формирующего воздействия: терминальных ценностей (здоровье, интересная работа, любовь, познание, развитие, счастье других, уверенность в себе) и инструментальных ценностей (дисциплинированность, ответственность, терпимость, широта взглядов, честность, эффективность в делах) и ценностей-смыслов (добро, истина, самодостаточность). Установлена статистическая достоверность различий показателей ценностей: социальных/декларируемых – доброта, универсализм, самостоятельность и индивидуальных/реализуемых в поведении – универсализм, самостоятельность, достижение. ua
dc.description.abstract The results of analysis of effectiveness of the program of formation value-semantic options are reviewed in the article. The main objective of the program has been given (systematic and purposeful influence to formation the value-semantic options on account of creation and realization special psychological conditions). General structure, forms and methods of work of the program of formation value-semantic options are showed. Value-semantic sphere defined as phenomenon that affect behavior in specific life circumstances, defines general orientation of the personality. Compiled by the results of experimental research the hierarchy of teenagers’ values of the control and experimental groups has been given. The data that confirms the effectiveness of the program of formation has been reviewed. A statistically significant difference between the average rating values of values in the experimental group before and after the formative influence had been recorded: terminal values (health, interesting work, love, knowledge, happiness of others, selfconfidence) and instrumental values (discipline, responsibility, tolerance, latitude attitudes, honesty, efficiency in the affairs) and meanings-values (goodness, truth, self-sufficiency). A statistical significance of differences of indicators values was determined: social/declared - kindness, universality, independence and individual/ implemented in the behavior - universality, independence and achievement. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject цінність ua
dc.subject смисл ua
dc.subject ціннісно-смислова сфера ua
dc.subject ценность ua
dc.subject смысл ua
dc.subject ценностно-смысловая сфера ua
dc.subject values ua
dc.subject sense ua
dc.subject value-semantic sphere ua
dc.subject.classification 159.922.8 : 17.022.1 ua
dc.title Результати впровадження програми формування ціннісно-смислових настановлень у підлітковому віці ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу