Практична
організація наукових досліджень в психолого-педагогічних науках засвідчує, що розробка та
використання структурно-функціональних моделей частіше виступає декларацією
(проголошенням) системного підходу, ніж теоретичним і методичним керівництвом в процесі
дослідження.
Тому в даній статті ставиться й розв’язується проблемна задача – подати і розглянути
системний підхід в контексті широкого гносеологічного аналізу, зорієнтованого на врахування
загальної змістової сутності і структури системного пізнання обраного для вивчення предмета
дослідження в його статиці (композиція) та динаміці (очікуване функціонування).
Практика осуществления исследований в психолого-педагогических науках свидетельствует о
том, что разработка и использование структурно-функциональных моделей чаще является
декларацией (провозглашением) системного похода, чем теоретическим и методологическим
руководством в процессе исследования.
Поэтому в статье ставится и решается проблемная задача – рассмотреть системный
подход в контексте широкого гносеологического анализа, сориентированого на учет общей
содержательной сущности и структуры системного познания избранных для исследования
объектов, явлений и процессов в их статике (композиція предмета исследования) и динамике
(его функционирование).
The practical
organization of research in the psychological and pedagogical sciences shows that the development
and use of structural and functional models often serves as declaration of systematic approach than
the theoretical and methodological leadership in the process of research.
Therefore, the problem task concerns and solves in this article to submit and review a
systematic approach in the context of a broad epistemological analysis oriented to take account of the
general nature and structure semantic knowledge system chosen for studing the subject of the
research in its static (composition) and dynamics (expected functioning).