Browsing 2014 рік by Title
-
Кузін, Микола
(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014)
В статті з позицій теорії комплексних
соціальних систем та традиції філософії
свідомості (М. Мамардашвілі, О. П’ятигорський) здійснюється спроба побудови
загальної моделі освітньої практики.
З такої перспективи, освітня ...
-
Пітерс, Майкл A.; Беслей, Тіна; Яндрич, Петар
(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014)
Ми звертаємося з солідарною професійною підтримкою наших українських колег і висловлюємо наші найглибші співчуття з приводу загибелі
людей і страждань громадян України в результаті української кризи 2014.
Ми розуміємо, ...
-
Зінченко, Віктор
(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014)
Стаття присвячена дослідженню процесів сучасної світової системи
освіти в умовах глобалізації. Розглядаються тенденції освіти та моделі
інститутів глобалізованого суспільства сучасності в контексті особливості взаємовідношення ...
-
Матусевич, Тетяна
(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014)
В статті проведений аналіз теорії і практики сучасної ґендерно орієнтованої освіти,
який засвідчив неоднозначність трактувань як
самої системи ґендерно орієнтованої освіти,
так і основних її концептів, що унеможливлює ...
-
Шамрай, Вікторія
(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014)
В статті розглядаються засновки педагогіки як практики самоорганізації модерного
суспільства. Подібна оптика уможливлюється
на основі послідовного розрізнення між культурними практиками виховання з одного боку,
і власне ...
-
Добронравова, Ірина
(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014)
В статті розглядаються підстави для розуміння наукової істини як
нелінійного процесу. Філософія постнекласичної науки визначається як
практична, оскільки ці підстави фіксують можливості людської свободи. Онтологічно ...
-
Гомілко, Ольга
(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014)
Участь у роботі десятого світового конгресу стала цінним досвідом — не лише в плані поглиблення власного розуміння певної філософської проблеми, але й як набуття певних організаційно-інституційних
знань та навичок. ...
-
Довбня, Віктор
(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014)
У статті розглянуто проблемно-змістовні
особливості функціонування закладів післядипломної педагогічної освіти в контексті
викликів глобалізації. Оцінка стану як проблемного актуалізує необхідність упровадження в актуальний ...
-
Коперльос, Руслана
(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014)
В статті розглядається проблема дослідження та вивчення “складності” в постнекласичній раціональності, а також своєрідна еволюція розуміння складності
в науці: від простоти до складності. Метою дослідження є зведення
складності ...
-
Молодиченко, Валентин; Степаненко, Ірина
(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014)
У статті здійснено аналітичний огляд роботи міжнародної науково-практичної конференції «Гармонізація культурно-освітнього простору
вищої школи: соціально-педагогічні аспекти». На підставі узагальнення
результатів дискусій, ...
-
Панченко, Леся
(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014)
В статті актуалізується проблема
відповідності світоглядних та теоретико-методологічних засад вітчизняної освіти
сучасним соціокультурним викликам, що,
власне, й зумовило виокремлення філософії
освіти в особливу сферу ...
-
Пролеєв, Cергій
(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014)
В статті розглядається «суспільство знань»
як особлива ситуація буття та самовизначення
людини. Для її опису застосовується модель, що
складається з трьох компонентів. Це, по-перше,
спосіб опанування та асиміляції ...
-
Слотердайк, Петер
(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014)
Експлікація звикання, звичкоподібного
(das Gewohnheitsmäßige), психосоматично втіленого – про це вже йшлось вище з
посиланням
на етику як на Першу Теорію – є частковим феноменом процесу, який я називаю розділенням ...
-
Горбунова, Людмила
(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014)
Сучасна освітня політика формується під
впливом соціокультурних викликів глобалізації,
яка відбувається як процес руйнації колишніх
відносно гомогенних етно-культурних та національних цілісностей та
становлення нових ...
-
Горбунова, Людмила
(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014)
Сучасний контекст глобалізації формує соціокультурні виклики для
освітньої політики. Відбувається процес руйнації колишніх ієрархічних
структур порядку в турбулентних потоках хаотичного сплетення і перемішування «плинних» ...
-
Курбатов, Сергій; Буравой, Майкл
(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014)
У своєму ексклюзивному інтерв’ю нашому журналу президент Міжнародної соціологічної асоціації (ISА 2010–2014), професор Університе
ту Берклі (США) Майкл Буравой розповідає про підготовку XVIII Всесвітного соціологічного ...
-
Довбня, Віктор
(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014)
Стаття присвячена аналізу предметного поля філософії освіти Г. Ващенка та проблемі культурно-освітнього спадку в сучасному суспільстві.
Показано можливості нового «прочитання» філософсько-педагогічної
спадщини українського ...
-
Пазенок, Виктор
(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014)
В современной мировоззренческой культуре «почетное место»
принадлежит концепту «картина мира», аккумулировавшему в себе
всю совокупность философско-гносеологических, научных и иных
представлений о всех мирах человеческого ...
-
Павел Вальчак (Paweł Walczak)
(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014)
Школа, яка є інституційною формою
здійснення певних педагогічних ідей,
з’являється в Європі нового часу в руслі
багатовікової традиції думки про сутність інтелектуального і морального
розвитку людини. Про школу ...
-
Артюх, В’ячеслав
(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014)
У статті проаналізовано історичні,
ідеологічноціннісні, герменевтичні фактори, які уможливили конструювання образу історії української філософії як процесу. Автор доводить, що конструювання моделі філософського процесу ...