DSpace at library NPU Dragomanova » Філософія освіти » 2015 рік » №1 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12908
Title: Підготовка викладацького складу вищих навчальних закладів України до широкого впровадження форм і методів дистанційної освіти
Authors: Золотарьова, Ольга
Брежнєва-Єрмоленко, Ольга
Keywords: дистанційна освіта
електронна освіта
методичні регіональні центри
дистанційні технології
інноваційні форми навчання
дистанционное образование
электронное образование
методические региональные центры
дистанционные технологии
инновационные формы обучения
distance education
e-learning
regional methodological centers
distance learning technologies
forms of innovative learning
Issue Date: 2015
Publisher: Інститут вищої освіти НАПН України
Citation: Золотарьова О., Брежнєва-Єрмоленко О. Підготовка викладацького складу вищих навчальних закладів України до широкого впровадження форм і методів дистанційної освіти / Ольга Золотарьова, Ольга Брежнєва-Єрмоленко // Філософія освіти. Philosophy of Education : науковий часопис / Інститут вищої освіти НАПН України, НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – № 1 (16). – C. 231-241.
Abstract: У статті піднімаються актуальні питання реформування системи вищої освіти в Україні у частині дистанційного навчання та активної адаптації викладачів до прогресивних світових тенденцій у цій сфері. Увагу авторів зосереджено на визначенні головних проблем у процесі використання переваг дистанційної освіти, які мають місце серед викладацького складу вищої школи України. Метою статті є надання пропозицій Міністерству освіти і науки України щодо створення аналітично-інноваційного центру підготовки викладацького складу ВНЗ України, який об’єднуватиме регіональні відділення у всіх областях країни та реалізовуватиме комплексну програму підготовки викладачів ВНЗ України до широкого впровадження форм і методів дистанційної освіти. Визначено, що головними проблемами при впровадженні дистанційної освіти є відсутність спеціального технічного обладнання, методичних регіональних центрів, кошторисів по впровадженню дистанційної освіти; орієнтація у дистанційній освіті відбувається тільки на студента, а не на викладача та його підтримку й мотивацію; недосконала нормативна база для повноцінного впровадження дистанційної освіти. Авторами розроблено комплексну програму підготовки викладацького складу ВНЗ України до широкого впровадження форм і методів дистанційного освіти, яка поєднує технічний, методичний і мотиваційний супровід на державному і регіональному рівнях.
В статье актуализируются вопросы реформирования системы высшего образования в Украине в части дистанционного обучения и активной адаптации преподавателей к прогрессивным мировым тенденциям в этой сфере. Внимание авторов сосредоточено на определении главных проблем в процессе использования преимуществ дистанционного образования, которые имеют место среди преподавательского состава высшей школы Украины. Целью статьи является формулирование предложений Министерству образования и науки Украины по созданию аналитически-инновационного центра подготовки преподавательского состава вузов Украины, который будет объединять региональные отделения во всех областях страны и реализовывать комплексную программу подготовки преподавателей к широкому внедрению форм и методов дистанционного образования. Выявлено, что главными проблемами при внедрении дистанционного образования являются: отсутствие специального технического оборудования, методических региональных центров, смет по внедрению дистанционного образования; ориентация в дистанционном образовании происходит только на студента, а не на преподавателя и его поддержку и мотивацию; требует усовершенствования нормативная база для полноценного внедрения дистанционного образования. Авторами разработана комплексная программа подготовки преподавательского состава вузов Украины к широкому внедрению форм и методов дистанционного образования, сочетающая техническое, методическое и мотивационное сопровождение на государственном и региональном уровнях.
The article deals with the actual questions of reforming system of Ukrainian higher education especially distance education and teachers’ active adaptation to progressive global trends in this area. The authors’ attention is focused on identifying the main problems in the use of the distance learning advantages, which are supported by the teaching staff of higher school in Ukraine. The purpose of the paper is to formulate the propositions for the Ministry of Education and Science of Ukraine, concerning the creation of analytical and innovative training center for preparation of Ukrainian teaching staff, which will contribute the widespread introduction of distance learning, integrate the regional offices in all regions of the country, and realize the comprehensive training program of the teaching staff for extensive introduction of the distance education forms and methods. It is shown in the paper that the main problems in the implementation of distance education are the lack of special technical equipment, methodical regional centers, and estimates on the introduction of distance education. The distance education is oriented only on the student, but not on the teacher, his/her support and motivation. The normative base of distance education requires improvement. The authors have elaborated the comprehensive training program for teaching staff of Ukrainian universities for extensive adoption of distance learning forms and methods, which combines technical, methodological and motivational support on the national and regional levels.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12908
Appears in Collections:№1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zolotaryova_Brezhneva-Yermolenko.pdf921.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.