DSpace at library NPU Dragomanova » Філософія освіти » 2015 рік » №1 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12907
Title: «Новий гуманізм» як світоглядна засада освітньої стратегії ЮНЕСКО
Authors: Силкіна, Світлана
Keywords: глобалізація
«новий гуманізм»
транскультурність
космополітизм
інклюзивність
діалог
гостинність
гендерна рівність
гуманістична освіта
глобализация
«новый гуманизм»
транскультурность
космополитизм
инклюзивность
диалог
гостеприимство
гендерное равенство
гуманистическое образование
globalization
«New Humanism»
transculturality
cosmopolitanism
inclusivity
dialogue
hospitality
gender equality
humanistic paradigm of education
Issue Date: 2015
Publisher: Інститут вищої освіти НАПН України
Citation: Силкіна С. «Новий гуманізм» як світоглядна засада освітньої стратегії ЮНЕСКО / Світлана Силкіна // Філософія освіти. Philosophy of Education : науковий часопис / Інститут вищої освіти НАПН України, НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – № 1 (16). – C. 220-230.
Abstract: Глобалізаційні процеси в культурі, економіці, політиці, постійний розвиток інформаційних технологій, постмодерна критика усталених норм і цінностей, руйнація бінарної, ієрархічної картини світу потребують перегляду класичної гуманістичної парадигми. Одним із варіантів відповіді на актуальні вимоги часу є концепція «нового гуманізму». В статті аналізуються основні положення нового розуміння гуманізму та досліджується його потенціал як світоглядної основи наукових, освітніх, просвітницьких і культурних програм ЮНЕСКО. Розкривається положення про те, що глобальні зміни в усіх сферах життя людства ставлять нові вимоги перед освітою і потребують перегляду освітнього процесу на гуманістичних засадах. Зазначається, що транскультурність, діалогічність, інклюзивність, космополітизм, толерантність до «Іншого», відстоювання гендерної рівності, пріоритет освіти є головними рисами «нового гуманізму». Робиться висновок, що формування гуманістичних цінностей, таких, як: повага до життя і людської гідності, рівні права і соціальна справедливість, культурна і соціальна різноманітність, почуття людської солідарності та колективної відповідальності за наше спільне майбутнє, «новий гуманізм» розглядає як першочергове завдання освіти і в цьому полягає його великий потенціал як світоглядної засади освітньої стратегії ЮНЕСКО.
Глобализационные процессы в культуре, экономике, политике, постоянное развитие информационных технологий, разрушение бинарной, иерархической картины мира требуют пересмотра классической гуманистической парадигмы. Одним из вариантов ответа на вызовы времени является концепция «нового гуманизма». В статье анализируются основные положения нового понимания гуманизма и исследуется его потенциал как мировоззренческой основы научных, образовательных, просветительских и культурных программ ЮНЕСКО. Раскрывается положение о том, что глобальные изменения во всех сферах жизни человечества ставят новые требования перед образованием и требуют пересмотра образовательного процесса на гуманистических началах. Отмечается, что транскультурность, диалогичность, инклюзивность, космополитизм, терпимость к «Иному», отстаивание гендерного равенства, приоритет образования являются главными чертами «нового гуманизма». Делается вывод, что формирование гуманистических ценностей, таких, как: уважение к жизни и человеческому достоинству, равные права и справедливость, культурное и социальное разнообразие, чувство человеческой солидарности и коллективной ответственности за наше общее будущее, «новый гуманизм» рассматривает в качестве первоочередной задачи образования и в этом заключается его большой потенциал как мировоззренческой основы образовательной стратегии ЮНЕСКО.
The globalization process in culture, economics, politics, and constant development of information technology, destruction of binary, hierarchical view of the world require reconsideration of the classical humanistic paradigm. The concept of New Humanism may be considered as one of the possible variants of answer to these contemporary challenges. The article deals with the new understanding of humanism, its potential is analyzed as worldview basis of UNESCO scientific, educational and cultural programs. The author underlines that global changes in all aspects of human make new challenges to education and require a new vision of the educational process basing on the humanistic principles. It is pointed out that transculturality, dialogueness, inclusivity, cosmopolitanism, tolerance to Other, assertion of gender equality, priority of education are the main characteristics of the New Humanism. It is concluded that the primary educational task from the position of a New Humanism is formation of humanistic values such as respect of human life and dignity, equal rights and social justice, recognition of cultural and social diversity, a sense of human solidarity and collective responsibility for our common future. This is that great potential of worldview basis of UNESCO educational strategy.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12907
Appears in Collections:№1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sylkina.pdf380.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.