Екологія як наукa має складний генезис, її
становлення пов’язане з історією цивілізації,
починаючи з часів зародження продуктивних
сил і до наших днів. Екологічна освіта і виховання є соціальним замовленням, спрямованим на
розв’язання діалектично суперечливої єдності
системи «біосфера – людство» за допомоги: а)
активної взаємодії людини з природою на науковій і моральній основі; б) оцінювання людини
як частини природи; в) орієнтації на положення, що виживання людства залежить від збереження біологічного і ландшафтного різноманіття планети.
У цьому контексті екологічна освіта формує наукові уявлення про можливість
коеволюційного розвитку людства і біосфери.
Экология как наукa имеет сложный генезис; её становление связано с
историей цивилизации, начиная с времен зарождения продуктивных сил и до
наших дней. Экологическое образование и воспитание является социальным
заказом, направленным на решение диалектично противоречивого единства
системы «биосфера – человечество» при помощи: а) активного взаимодействия
человека с природой на научной и нравственной основе; б) восприятия человека
как части природы; в) ориентации на положение, что выживание человечества
зависит от сохранения биологического и ландшафтного разнообразия планеті.
В этом контексте экологическое образование формирует научное представление о возможности коэволюционного развития общества и биосферы.
The ecology as a science has a complicated genesis, its foundation is connected
with a civilization history since the productive powers origin up to nowadays. The
ecological education and training are the social task that is directed to solving the
dialectal unity system «the biosphere – the humanity» with the help of: a) an active
interaction of the man with a nature on scientifi c and moral basis; b) estimating the
man as a nature particle; c) the positions according to which our humanity surviving
depends on the biological and landscape variety on the Earth. In this context
the ecological education forms scientifi c ideas about co-evolutionary humanity and
biosphere development possibility.