У статті розглядаються питання
сенсорно-перцептивної регуляції як початкового рівня образного сприймання та мислення. На
основі емпіричних даних показано зв’язок показників сенсорики й перцепції з показниками
психометричного інтелекту дітей підліткового віку, які мали різний рівень IQ. У статті
розглядається питання психосоматичної проблематики в психології. Обґрунтовується
необхідність нового напряму психологічної науки «психосоматика норми». В формі полеміки
розглядаються психосоматична парадигма взаємодії психології і медицини, історичні корені їх
розмежування, важливість та перспективність інтеграції цих наук. Аналізуються деякі актуальні
проблеми розвитку українського суспільства, вирішення яких може бути більш успішним за
умови сумісних зусиль психологів і медиків. розглядаються перспективні напрями в галузі
психології здібностей. Обговорюються перспективи онтологічної теорії інтелекту в контексті
вивчення ментального (розумового) досвіду та інтелектуальної компетентності особистості.
Проаналізована необхідність комплексної діагностики інтелектуальних здібностей як основи
ментального розвитку. Вивчення інтелектуальних якостей особистості продиктоване
намаганням подолати існуючий розрив інтелектуальних і особистісних аспектів. Зміст єдності
інтелектуального й особистісного обумовлюється єдністю їх психологічного механізму, в якому
не існує, як безособистісного інтелекту так і неінтелектуальної особистості. Будь-яка
інтелектуальна якість особистості будучи складним інтегральним утворенням, з характерними
різнорівневими зв’язками - являє собою моносистему, яка є підструктурою такого системного
утворення, як особистість.
В статье рассматриваются вопросы
сенсорно-перцептивной регуляции как начального уровня образного восприятия и мышления.
На основе эмпирических данных показана связь показателей сенсорики и перцепции с
показателями психометрического интеллекта детей подросткового возраста, которые имели разный уровень IQ.. В форме полемики рассматривается психосоматическая парадигма
взаимодействия психологии и медицины, исторические корни их разграничения, важность и
перспективы интеграции этих наук. Рассматриваются некоторые перспективные направления в
области психологи способностей. Обсуждаются перспективы онтологической теории
интеллекта в контексте изучения ментального (умственного) опыта и интеллектуальной
компетентности личности. Анализируется необходимость комплексной диагностики
интеллектуальных способностей как основы ментального развития. Проанализирована
необходимость комплексной диагностики интеллектуальных способностей как основы
ментального развития. Изучение интеллектуальных качеств личности продиктовано попыткой
преодолеть существующий разрыв интеллектуальных и личностных качеств. Содержание
единства интеллектуального и личностного обусловливается единством их психологического
механизма, в котором не существует, как безличного интеллекта так и неинтеллектуальной
личности. Любая интеллектуальная качество личности будучи сложным интегральным
образованием, с характерными разноуровневыми связями - представляет собой моносистему,
которая является подструктурой такого системного образования, как личность.
Тhe article deals with the sensory-perceptual
regulation as an entry-level imagery perception and thinking. There is some connection between the
indicators of sensory and perception and the indicators psychometric intelligence among adolescent
children who had different level of IQ. The issue of psychosomatic problems in psychology is
considered in the article. The necessity of a new trend of the norm is substantiated. Historical roots of
their differentiate, the importance and the prospects of the integration of these sciences are also
considered in the article. Mentalsomatic principle of interaction between psychology and medicine is
considered in the article in the polemic form. Historical roots of their differentiate, the importance and
the prospects of the integration of these sciences are also considered in the article. The solution of the
problems will be more successful on condition of joint efforts of psychologists and medical people.
Study of intelligent personality traits is motivated by attempts to fill the existing gap between
intellectual and personal aspects.The content of intellectual and personal unity is coursed by the unity
of their psychological mechanism, in which impersonal intelligence and non-intelligent person does
not exist. Any intellectual quality of the individual as a complex integrated formation with characteristic
multilevel relations - is a monosystem, which is a substructure of such systematic formation, as a
person.
Ontological theory of intelligence gives the opportunity to explore and explain human intellectual
achievement, because it would facilitate the analysis of the new phenomenology of intelligence -
intellectual competence as a form of general abilities in the context of the peculiarities of individual
mental experience of the individual. Thus, at present the main lines of research skills should be
focused on the study of general cognitive ability (intelligence, intellectual competence, creativity,
navchalnosti) and their expressions in terms of educational, professional activity, interpersonal
interaction.