У статті з’ясовуються причини протиправної поведінки
неповнолітніх. Основними причинами вчинення неповнолітніми
протиправних дій є недостатній життєвий досвід, схильність до
наслідування дорослих, не завжди позитивний вплив на дітей оточуючого
середовища, намагання звільнитися від опіки з боку батьків, віра в
безкарність, недостатній рівень самокритичного ставлення до власних
вчинків, хибна оцінка складних життєвих ситуацій, вживання спиртних
напоїв чи наркотичних речовин, безконтрольність з боку вихователів та
недостатній рівень профілактичної роботи з неповнолітніми тощо.
Попередити правопорушення можливо за допомогою соціальної
профілактики.
Важливе значення для вирішення цієї проблеми має належне
забезпечення навчальних закладів педагогічними посадами практичних
психологів та соціальних педагогів. У комплексі функціональної системи
виховної роботи з профілактики правопорушень необхідно використовувати
усю багатогранність видів позашкільної діяльності з урахуванням специфіки
сучасного розвитку суспільства.
В статье рассматриваются причины противоправного поведения
несовершеннолетних. Основными причинами совершения
несовершеннолетними противоправных действий является недостаточный
жизненный опыт, склонность к подражанию взрослых, не всегда
положительное влияние на детей окружающей среды, попытки
освободиться от опеки со стороны родителей, вера в безнаказанность,
недостаточный уровень самокритичного отношения к собственным
поступкам, ошибочная оценка сложных жизненных ситуаций, употребление
спиртных напитков или наркотических веществ, бесконтрольность со
стороны воспитателей и недостаточный уровень профилактической
работы с несовершеннолетними и т.д. Предупредить правонарушения
возможно с помощью социальной профилактики.
Тhe article investigates the causes of wrongful conduct minors. The main
reasons for the commission of unlawful acts by minors is the lack of experience,
tendency to imitate adults, are not always a positive effect on children's
environment, trying to free himself from the part of the parents, the belief in
impunity, lack of self-critical attitude towards own actions, erroneous assessment
of difficult situations, the use of alcohol or drugs, lack of control on the part of
educators and insufficient preventive work with minors, etc. Warn offense possible
through social prevention.