Описано етапи психолого-педагогічної роботи з важковиховуваними
підлітками у школі, починаючи від їх первинного виявлення (початковий етап
– стадія інформованості про проблеми підлітка, стадія розуміння проблем
підлітка, пошуково-формувальна стадія; основний етап – реконструювальна
і реабілітаційна стадії). Охарактеризовано зміст діагностичної роботи з
важковиховуваними за визначеними етапами. Розкриті напрями
профілактичної роботи: виділення груп підлітків, яких можна вважати
важковиховуваними («вразливі», «конфліктні», «самовпевнені»);
диференціація профілактично-виховного процесу; практична профілактична
робота з типологічними групами важковиховуваних підлітків. Наведені
приклади профілактичної роботи з представниками окремих типологічних
груп важковиховуваних підлітків.
Описаны этапы психолого-педагогической работы с
трудновоспитуемыми подростками в школе, начиная от их первичного
обнаружения (начальный этап – стадия информированности о проблемах
подростка, стадия понимания проблем ребенка, поисково-формирующая
стадия; основной этап – реконструктивная и реабилитационная стадии).
Охарактеризовано содержание диагностической работы с
трудновоспитуемыми по определенным этапам. Раскрыты направления
профилактической работы: выделение групп подростков, которых можно
считать трудновоспитуемыми («уязвимые», «конфликтные»,
«самоуверенные»); дифференциация профилактически-воспитательного
процесса; практическая профилактическая работа с типологическими
группами трудновоспитуемых подростков. Приведенные примеры
профилактической работы с представителями отдельных типологических
групп трудновоспитуемых подростков.
The stages of psychological and pedagogical work with awkward
teenagers in the school since their initial detection are described (the initial stage
– stage of awareness of problems of teen, stage of understanding of problems of
teenager, searching-forming stage; basic stage – the stages of reconstruction and
rehabilitation). The content of the diagnostic work with difficult children at certain
stages are characterized. Direction of preventive work are disclosed: the selection
of groups of teenagers who can be considered an awkward children
(«impressionable», «conflict», «arrogant»); differentiation of preventive and
educational process; practical preventive work with an awkward teenagers’
typological groups. Examples of preventive work with representatives of individual
typological groups’ awkward teenagers are given.