На основі аналізу матеріалів часопису “Вільна українська школа”, автор розглядає проблему створення та діяльності українських учительських профспілок за доби Центральної Ради. Наголошується, що етап українського державотворення 1917-1918 рр., був якісно новим і важливим у розвитку національної школи та становленні учительських профспілок. Всеукраїнська учительська профспілка боролася за розвиток освіти та культури, національну свідомість, рівне право на освіту, утвердження власної державності та незалежності
На основе анализа материалов журнала “Вільна українська школа”, автор рассматривает проблему создания и деятельности украинских учительских профсоюзов в эпоху Центральной Рады. Отмечается, что этап создания украинского государства 1917-1918 гг. был качественно новым и важным в развитии национальной школы и становлении учительских профсоюзов. Всеукраинский учительский профсоюз боролся за развитие образования и культуры, национальное сознание, равное право на образование, утверждение собственной государственности и независимости.
Based on the analysis of materials of the journal “Vilna Ukrainian schooll”, the author considers the problem of formation and activities of Ukrainian teachers ' unions in the era of the Central Rada. It is noted that the stage of creation of the Ukrainian state 1917-1918, was a qualitatively new and important in the development of the national school establishment and the teachers unions. All-Ukrainian teachers ' Union fought for the development of education and culture, national consciousness, equal right to education, the approval of statehood and independence