У статті розкрито аксіологічні засади професійного самовдосконалення викладачів гуманітарних дисциплін через його розуміння як спеціально організованого у ВНЗ динамічного, неперервного, аксіологічного, акме-синергетичного, особистісно зорієнтованого процесу, в умовах якого здійснюється професійне становлення та розвиток професіонала вищої школи, поетапне набуття й примноження компетенцій „самості”; охарактеризовано викладача гуманітарних дисциплін вищих навчальних закладів як тип аксіологічно орієнтованої особистості що визначається внутрішнім потенціалом викладача, його аксіосферою як єрархічно організованою системою схвалених морально-професійних цінностей, ціннісних відносин, внутрішньої професійної принципової позиції, ціннісної поведінки.
The acsiological background of the professional self-development of the high school teachers of the humanitarian disciplines through their understanding as specially organized in the university dynamic, acsiological, acmesynergetic, personally-oriented process when the formation and development of a high school professional takes place are revealed in the article; a high school teacher as a type of an acsiological-oriented personality who has his internal capacity of a high school teacher, his acsiosphere as hierarchical-organized system with moral and professional values, relationships, internal professional positions with its principles and behaviour is characterized.