Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування читацької діяльності як особистісного компоненту соціально-трудової адаптації розумово відсталих учнів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кравець, Н. П.
dc.date.accessioned 2016-12-05T10:44:04Z
dc.date.available 2016-12-05T10:44:04Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Кравець, Н. П. Формування читацької діяльності як особистісного компоненту соціально-трудової адаптації розумово відсталих учнів / Н. П. Кравець // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. Випуск 30: збірник наукових праць. – К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. – C. 102-113 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11989
dc.description.abstract У статті розглядається проблема формування читацької діяльності як необхідного компоненту успішної соціально- трудової адаптації розумово відсталих учнів. Здійснено аналіз психолого-педагогічної літератури з питань соціально-трудової адаптації та проаналізовано умови її забезпечення у роботі з розумово відсталими школярами. Зазначено, що успішна соціально-трудова адаптація розумово відсталих учнів – випускників спеціальної школи - залежить від сформованої на достатньому рівні читацької діяльності. Виділено складові компоненти читацької діяльності: когнітивний, емоційно-комунікативний, операційно-організаційний та визначено принципи літературної освіти розумово відсталих учнів, врахування яких забезпечить успішне формування читацької діяльності. Доведено, що успішність процесу соціально- трудової адаптації розумово відсталих учнів залежить від належної організації сумісної діяльності роботи школи і професійно-технічних навчальних закладів з огляду на врахування психофізичних особливостей розумово відсталих учнів, їхніх знань і навичок, здобутих за період шкільного навчання. Обґрунтовано необхідність формування у школярів бібліотечно-бібліографічних та читацьких умінь і навичок як складових читацької діяльності. Доведено необхідність розробки професіограми сучасного розумово відсталого випускника, що допоможе успішніше готувати учнів до оволодіння майбутньою професією, соціально й професійно адаптувати. Намічено умови, яких варто дотримуватися щодо формування компетентних читачів з метою забезпечення їх успішної соціально-трудової адаптації. ua
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема формирования читательской деятельности как необходимого компонента успешной социально-трудовой адаптации умственно отсталых учеников. Осуществлен анализ психолого-педагогической литературы по вопросам социально-трудовой адаптации и проанализировано условия ее обеспечения в работе с умственно отсталыми школьниками. Отмечено, что успешная социально-трудовая адаптация умственно отсталых учеников – выпускников специальной школы – зависит от сформированной на достаточном уровне читательской деятельности. Выделено составные компоненты читательской деятельности: когнитивный, эмоционально-коммуникативный, операционально-организационный и определено принципы литературного образования умственно отсталых учеников, учет которых обеспечит успешное формирование читательской деятельности. Доказано, что успешность процесса социально- трудовой адаптации умственно отсталых учеников зависит от надлежащей организации совместной деятельности работы школы и профессионально-технических учебных заведений, учитывающей психофизические особенности умственно отсталых учащихся, их знания и навыки, приобретенные во время школьного обучения. Обосновано необходимость формирования у школьников библиотечно-библиографических и читательских умений, навыков как составных читательской деятельности. Доказано необходимость разработки профессиограммы современного умственно отсталого выпускника, что поможет успешнее готовить учеников к овладению будущей профессией, социально и профессионально адаптировать. Намечено условия, которые следует соблюдать относительно формирования компетентных читателей с целью формирования их успешной социально-трудовой адаптации. ua
dc.description.abstract The article is devoted to describing of reading activity formation as a personality component in social and manual work adaptation of children with mionectic mental development. The author gives the psychological and pedagogical analysis of reading problem in researches devoted to development of pupil’s personality in foreign and Ukrainian science literature in the way of social and manual work adaptation of children with mionectic mental development. Successful social and manual work adaptation of children with mionectic mental development (school leavers of professional-technical institution) depends on level of reading activity and interaction through secondary school and professional-technical institution taking into consideration peculiarities of pupils with psychophysical mionectic mental development. The components of reading activity (cognitive, emotional-communicative and component tool organizer) are pointed out. Professional portrait of modern student with mionectic mental development has got a data for choosing his future job. The author characterizes the ways for forming of reading activity of children with mionectic mental development. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject розумово відсталі учні ua
dc.subject соціально-трудова адаптація ua
dc.subject читацька діяльність ua
dc.subject умственно отсталые ученики ua
dc.subject социально-трудовая адаптация ua
dc.subject читательская деятельность ua
dc.subject children with mental development ua
dc.subject social and manual work adaptation ua
dc.subject reading activity ua
dc.subject.classification 376-056.36.016:82 ua
dc.title Формування читацької діяльності як особистісного компоненту соціально-трудової адаптації розумово відсталих учнів ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу