Стаття присвячена аналізу сучасних наукових досліджень в історії педагогіки і
вітчизняної школи, суспільно-політичних чинників перетворень у галузі шкільної освіти та
організаційно-педагогічні основи духовно-морального виховання дітей у період 1917 – 1945 рр.
Хронологічні межі обумовлюються окремим періодом історичного поступу країни
(міжвоєнним, до початку і часами Великої вітчизняної війни), становленням системи
радянської освіти та періодом активної реалізації партійно-радянської антирелігійної
політики. Характеризується вітчизняна педагогіка і школа у контексті суспільно-
політичних змін першої половини ХХ ст.
Статья посвящена анализу современных научных исследований в истории педагогики и
отечественной школы, общественно-политических факторов преобразований в области
школьного образования и организационно-педагогических основ духовно-нравственного
воспитания детей в период 1917–1945 гг. Хронологические рамки оговариваются отдельным
периодом исторического развития страны (межвоенный, до начала и во время Великой
Отечественной войны), становлением системы советского образования и временем активной
реализации партийно-советской антирелигиозной политики. Характеризуется отечественная
педагогика и школа в контексте общественно-политических изменений первой половины ХХ в.
The article devoted analyzis of modern scientific researches in history of pedagogics and
domestic school, social and political factors of transformations in area of school education and
organizationally-pedagogical bases of spiritually-moral education of children in the period of 1917–
1945. Chronologic scopes make a reservation the separate period of historical development of country
(intermilitary, to beginning and in the Great Domestic war-time), becoming of the system of soviet
education and time of active realization of party-soviet anti-religious policy. Domestic pedagogics and
school is characterized in the context of social and political changes of the first half 20-th centcery.