У статті проаналізовано поняття “активність”, “громадянськість” та “громадянська
активність”. Вказано як один із шляхів виховання громадянської активності майбутнього
вчителя участь у студентському самоврядуванні. З аналізу визначень активності, які дають
психологи, зроблено два висновки: по-перше, діяльність особистості не має сенсу поза
суспільством; по-друге, рівень розвитку людини визначається рівнем її активної діяльності. На
основі розгляду досвіду видатного педагога А. Макаренка з розвитку громадянської активності
особистості шляхом організації самоуправління сформульовано принципи, що актуальні і в
організації сучасної системи студентського самоврядування: наявність спільної суспільно
корисної діяльності, колективна відповідальність та особиста відповідальність кожного перед
іншими за доручену справу. Розглянуто два аспекти студентського самоврядування:
психологічний та соціальний. Сформульовано поняття студентського самоврядування: це
демократичний спосіб організації студентського життя.
В статье проанализированы понятия “активность”, “гражданственность” и
“гражданская активность”. Рассмотрен как один из путей воспитания гражданственности
будущего учителя участие в студенческом самоуправлении. Из определений активности,
которые формулируют психологи, сделано два вывода: во-первых, деятельность личности не
имеет значения помимо общества; во-вторых, уровень развития человека определяется
уровнем ее активной деятельности. На основании рассмотрения опыта известного педагога
А. Макаренко относительно развития гражданской активности личности путем организации
самоуправления, сформулированы принципы, которые актуальны и в организации нынешней
системы самоуправления: общая общественно-полезная деятельность, коллективная
ответственность и личная ответственность каждого перед другими за доверенное дело.
Рассмотрено два аспекта студенческого самоуправления: психологический и социальный.
Сформулировано понятие студенческого самоуправления: это демократический способ
организации студенческой жизни.
In the article were analized such meanings like: “activities”, “nationality”, and “nationality
activities”. One of the ways to upbringing a nationality activities of the future teacher is a taking part
in the student’s self-government. From the analys of activity witch is given by psychologists are made
two conclusions: at first, the activity of personality has no sense beyond society; at second, level of
persons development is determined by the level of one’s active activity. On the foundation of
observation of experience of famous (well-known) teacher A. Makarenko in development of social
activity of personality in the way of organization of self-government there are formed some principles,
witch are also topical in the organization of modern system of students self-government: availability of
compound sosialy usufull activity, team’s responsibility and self-responsibility of everyone in front of
others about erranded thing. Let’s look through two aspect of self-government of students:
psychologistyc and social. There are formed definitions of student’s self-government: there are
democrative way of student’s life organizations.