У статті розглянуто нормативно-правовові та методичні аспекти процесу екологічного
виховання учнів початкових класів у другій половині ХХ століття, проаналізовано та
обґрунтовано виділення етапів у зазначеному періоді, з’ясовано методологічну базу
дослідження окреслених періодів, визначено пріоритети нормативно-правових документів,
описано методичну літературу з екологічного виховання другої половини ХХ століття.
Рассмотрены нормативно-правовые и методические аспекты процесса экологического
воспитания учащихся начальных классов во второй половине ХХ века, проанализированы и
обоснованы этапы в указанном периоде, выяснена методологическая база исследования
определенных периодов, определены приоритеты нормативно-правовых документов, описана
методическая литература по экологическому воспитанию учащихся во второй половине
ХХ века.
The article highlights the regulatory and methodical aspects of the process of environmental
education of primary school pupils in the second half of the XX century. Special attention is drawn to
the analysis and justification of the singularizing of the stages in the period under investigation. The
methodological basis of the investigation of the defined periods is found out. The priorities of the
regulatory documents are defined. The methodical literature in environmental education of the second
half of the twentieth century is depicted.