У статті розглянуто поняття компетентність як інтегральну характеристику особистості, проаналізовано різні види компетентностей, що знаходяться у тісному взаємозв'язку з емоційною компетентністю, зокрема: предметна, дослідницька, соціальна, комунікативна, інтелектуальна. Поняття «емоційна компетентність» розкривається як важливий чинник соціального та професійного становлення особистості.Окреслено складові емоційної компетентності (розуміння себе, саморегуляція, мотивація, емпатія, соціальні навички). Підкреслено соціокультурний характер емоційної компетентності. Наголошено, що важливим завданням сучасної педагогічної освіти, актуальним не лише для професійного становлення, а й особистісного розвитку, є необхідність підвищення рівня емоційної компетентності майбутніх фахівців.
В статье понятие компетентность рассматривается как интегральная характеристика личности, проанализированы разные виды компетентностей, что находятся в тесной взаимосвязи с эмоциональной компетентностью, в частности: предметная, исследовательская, социальная, коммуникативная, интеллектуальная. Понятие «эмоциональная компетентность» раскрывается как важный фактор социального и профессионального становления личности.
In the article concept a competence is examined as integral description of personality. The different types of competences are analysed, that are in close intercommunication with an emotional competence, in particular: subject, research, social, communicative, intellectual.A concept "Emotional competence" opens up as an important factor of the social and professional becoming of personality.The constituents of emotional competence (understanding itself, self-regulation, motivation, empathy, social skills) are considered.Sociocultural character of emotional competence is underline.It is marked that by the important task of modern pedagogical education, actual not only for the professional becoming, but also personality development there is a necessity of increase of level of emotional competence of future specialists.