DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 11. Соціальна робота. Соціальна педагогіка. » Випуск 21 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11629
Title: Професійне самовизначення особистості як психолого-педагогічна проблема
Authors: Тимошенко, Н. Є.
Keywords: самовизначення
професійне самовизначення
професійний розвиток особистості
самоопределение
профессиональное самоопределение
профессиональное развитие личности
self-determination
professional self-determination
the professional development of the individual factors of professional self-determination
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Тимошенко Н. Є. Професійне самовизначення особистості як психолого-педагогічна проблема / Н. Є. Тимошенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 11. Соціальна робота. Соціальна педагогіка. – Випуск 21: збірник наукових праць. – К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2016. – С. 109-113
Abstract: У статі розглянуто професійне самовизначення як важливий компонент розвитку особистості та проаналізовано види самовизначення. Проаналізовано різні підходи вітчизняних та зарубіжних вчених щодо поняття «професійне самовизначення» та зазначено, що дане поняття розглядається з точки зору професійної спрямованості особистості, становлення професійної самосвідомості,професійного вибору і професійного розвитку особистості, усвідомленого позитивного ставлення особистості до сфери професійної діяльності, професійної спрямованості. Наголошено, що про професійне самовизначення можна вести мову тільки в тому випадку, якщо людина буде враховувати всі три фактори: свої професійні бажання, особистісні психофізіологічні можливості, потреби кадрового ринку праці того регіону, де він проживає. Визначено, що професійне самовизначення можна розглядатияк складне структурне новоутворення взаємопов’язаних і поєднаних переконаннями морально-вольових якостей особистості, способів поведінки, знань про професії, практичні вміння і навички, сформовані у відповідності з вимогами суспільства й можливостями навчально-виховного процесу в школі.
В статье рассмотрено профессиональное самоопределение как важный компонент развития личности и проанализированы виды самоопределения. Проанализированы различныеподходыотечественных и зарубежных учених относительнопонятия «профессиональное самоопределение» и указано, что данное понятие рассматривается с точки зрения профессиональной направленности личности, становлення профессионального самосознания, профессионального выбора и профессионального развитияли чности, осознанного позитивного отношения личности к сфере профессиональной деятельности, профессиональной направленности. Отмечено, что о профессиональном самоопределении можно вести речьтолько в том случае, если человеr будет учитывать все три фактора: свои профессиональные желания, личностные психофизиологические возможности, потребности кадрового рынка труда того региона, где он проживает. Определено, что профессиональное самоопределение можно рассматривать как сложное структурное образование взаимосвязанных и объединенных убеждениями морально-волевых качеств личности, способо вповедения, знаний о профессии, практические умения и навыки, которые сформированны в соответствии с требованиями общества и возможностями учебно-воспитательного процесса в школе.
The article deals with professional self-determination as an essential component of personal development and self-determination are analyzed species. We analyzed the different approaches of domestic and foreign scholars on the concept of "professional self-determination" and pointed out that this concept is considered in terms of professional orientation of the person, formation of professional consciousness, professional selection and professional development of the individual, conscious of the positive relation of the individual to the professional field, professional orientation. It is noted that a professional self-determination is possible to talk only if one takes into account three factors: the professional desire, personal psychophysiological opportunities staffing needs of the labor market of the region where he lives. It was determined that professional self-determination can be viewed as a complex structural formation zaimosvyazannyh and beliefs combined moral and volitional qualities of personality, behaviors, knowledge of the profession, practical skills, the formation of which, in accordance with the requirements of society and the possibilities of the educational process at school.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11629
Appears in Collections:Випуск 21

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tymoshenko.pdf443.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.