У статі розглянуто соціально-педагогічні умови самоактуалізації старших підлітків у центрах соціально-психологічної реабілітації. Наведено визначення понять «самоактуалізація старших підлітків», «соціально-педагогічні умови самоактуалізації». Зазначено, що ефективна самоактуалізація старших підлітків можлива за реалізації спеціально створених соціально-педагогічних умов: реалізації комплексної програми самоактуалізації старших підлітків у центрах соціально-психологічної реабілітації; забезпечення активної участі старших підлітків у самоактуалізації в центрах соціально-психологічної реабілітації; організації і координації роботи фахівців мультидисциплінарної команди.Наголошено, що самоактуалізація особистості включає такі складові, як: соціальні характеристики (взаємодія зі соціумом); психологічні якості (безпосередність, демократичний характер); лідерські характеристики (прагнення до влади); прагнення до творчості (креативність); інтелектуальна сфера; самосприйняття.
В статье рассмотрены социально-педагогические условия самоактуализации старших подростков в центрах социально-психологической реабилитации. Приведены определения понятий «самоактуализация старших подростков», «социально-педагогические условия самоактуализации». Отмечено, что эффективная самоактуализация старших подростков возможна при реализации специально созданных социально-педагогических условий: реализации комплексной программы самоактуализации старших подростков в центрах социально-психологической реабилитации; обеспечение активного участия старших подростков в самоактуализации в центрах социально-психологической реабилитации; организации и координации работы специалистов мультидисциплинарной команды. Отмечено, что самоактуализация личности включает такие составляющие, как: социальные характеристики (взаимодействие с социумом), психологические качества (непосредственность, демократический характер); лидерские характеристики (стремление к власти); стремление к творчеству (креативность); интеллектуальная сфера; самовосприятие.
The article deals with socio-pedagogical conditions of self-actualization of older teens in the centers of social and psychological rehabilitation. Give a definition of "self-actualization older teens", "socio-pedagogical conditions of self-actualization." It is noted that the effective actualization older teens can be the implementation of specially designed social and educational conditions: a comprehensive program of self-actualization of the senior teenagers in the centers of social and psychological rehabilitation; ensure the active participation of older teens in self-actualization in the centers of social and psychological rehabilitation; organizing and coordinating the work of a multidisciplinary team of experts. It is noted that self-actualization includes such components as: social characteristics (interaction with society), psychological qualities (spontaneity, democratic character); leadership characteristics (desire for power); the desire for creativity (creativity); intellectual sphere; self-perception.