У статті аналізується зміст понять «патріотизм», «патріотичне виховання», «національно-патріотичне виховання», різновиди патріотизму (етнічний, територіальний, державницький, стихійний, свідомий). Досліджуються історичне коріння проблеми патріотичних цінностей особистості, розглядаються різні педагогічні погляди в контексті патріотичного виховання дітей та молоді. Акцентується увага на патріотичних цінностях українців: традиції, історія, культура, мова, любов до Батьківщини, шанобливість, чесність, гуманність, мужність, відкритість, шляхетність, доброзичливість тощо. Визначається сім’я як один із важливих механізмів патріотичного виховання особистості. Привертається увага до народної педагогіки в контексті національно-педагогічного виховання.
В статье анализируется сущность таких понятий, как «патриотизм», «патриотическое воспитание», «национально-патриотическое воспитание», разновидности патриотизма (этнический, территориальный, государственнический, стихийный, сознательный). Исследуются исторические корни проблем патриотических ценностей личности, анализируются педагогические взгляды в контексте патриотического воспитания подрастающего поколения. Акцентируется внимание на таких патриотических ценностях украинцев: традиции, история, культура, язык, любовь, уважение, честность, гуманность, мужество, открытость, благородство, доброжелательность и др. Определяется семья как один из важных механизмов патриотического воспитание личности. Обуславливается потенциал народной педагогики в национально-патриотическом воспитании.
This article analyzes the essence of such notions as "patriotism", "patriotic education", "national-patriotic education" and kinds of patriotism (ethnic, territorial, national, spontaneous, conscious). The historical rootsof problems of the patriotic values of the personality are researched, pedagogical views in the context of patriotic education of the younger generationare analyzed. Theattentionisfocused on such patriotic valuesof the Ukrainians: tradition, history, culture, language, love, respect, honesty, humanity, courage, openness, nobleness, kindness, and others. Family is defined as one of the most important mechanisms of patriotic education of the personality. The potential of folkpedagogyin the national-patriotic education is defined.