У статті аналізується зміст наступних понять: «духовність», «мораль», «народна мораль», «патріотизм», «патріотичне виховання». Визначається ефективність використання народної педагогіки в патріотичному вихованні підростаючого покоління. Особливу значимість на сучасному етапі розвитку українського демократичного суспільства набувають духовно – моральні цінності попередніх поколінь. Акцентується увага на таких духовно-моральних цінностях: любов до Батьківщини, гуманність, справедливість, чесність, мужність, відкритість, шляхетність, доброзичливість, толерантність тощо. Визначаються засоби народної педагогіки як ефективні механізмів патріотичного виховання дітей та молоді. Звертається увага на роль народного фольклору, традицій, звичаїв у контексті національно-педагогічного виховання.
В статье анализируется сущность таких понятий, как «духовность», «народная мораль», «патриотизм», «патриотическое воспитание». Отмечается эффективность использования народной педагогики в патриотическом воспитании подрастающего поколения. Особенную значимость на современном этапе развития украинского демократического общества приобретают духовно-моральные ценности предыдущих поколений. Акцентируется внимание на духовно-моральных ценностях украинцев: любовь к Родине, гуманность, справедливость, честность, мужество, открытость, благородство, доброжелательность, толерантность и др. Делается акцент на народном фольклоре, традициях, обрядах в контексте патриотического воспитания.
This article analyzes the essence of such notions as «morality», «folk morality», «patriotism», «patriotic education». The efficiency of using traditional pedagogy in the patriotic upbringing of the younger generation is marked. Great importance at the present stage of development of the Ukrainian democratic society have moral values of previous generations. The attention is focused on moral values of the Ukrainians: patriotism, humanity, justice, honesty, courage, openness, nobleness, kindness, tolerance and others. In the context of patriotic education emphasis is put on folklore, traditions and rituals.