DSpace at library NPU Dragomanova » Європейські педагогічні студії » Випуск 5-6 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11535
Title: До методології вирішення “антиномій” сучасної гуманітарної науки
Authors: Андрущенко, Віктор Петрович
Keywords: методологія Канта-Гегеля
істина
гуманітарна наука
методология Канта-Гегеля
истина
гуманитарная наука
methodology of Kant and Hegel
truth
humanities
Issue Date: 2015
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Андрущенко Віктор Петрович До методології вирішення “антиномій” сучасної гуманітарної науки / Віктор Петрович Андрущенко // Європейські педагогічні студії / Асоціація ректорів педагогічних університетів Європи ; ред. кол. В. П. Андрущенко (голова) [та ін.]. – Вип. 5-6. – К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – С. 7-11
Abstract: У статті аналізуються можливості інтерпретації в навчальних предметах суперечностей (своєрідних антиномій наукового пізнання), що виникають як різноспрямована трактовка подій, явищ, процесів в системі наукового пізнання різних народів і культур європейського простору освіти. Звертаючись до методології Канта-Гегеля, автор стверджує, що їх “примирення” (а відтак і формування толерантного сприйняття студентами) можливе тільки при умові подання як істин, обгрунтованих в системі науки різних народів і культур через співставлення як суперечностей, які мають однакове право на існування і мають сприйматись з розумінням і повагою.
В статье анализируются возможности интерпретации в учебных предметах противоречий (своеобразных антиномий научного познания), которые возникают как разнонаправленная трактовка событий, явлений, процессов в системе научного познания разных народов и культур европейского пространства образования. Обращаясь к методологии Канта-Гегеля, автор утверждает, что их “примирение” (а следовательно и формирование толерантного восприятия студентами) возможно только при условии представления как истин, обоснованных в системе науки разных народов и культур через сопоставление как противоречий, которые имеют одинаковое право на существование и должны восприниматься с пониманием и уважением.
Possibilities of interpretation in academic subjects of contradictions (peculiar antinomies of scientific knowledge) arising as the multidirected interpretation of events, phenomena and processes in the system of scientific cognition of different peoples and cultures of European educational space were analyzed in the paper. Turning to the methodology of Kant and Hegel, the author argues that their "reconciliation" (and thus the formation of tolerant perception by students) is possible only if it is presented as truth, substantiated in the system of science of different peoples and cultures through a comparison in a form of contradictions that are equally entitled to exist and are to be perceived with understanding and respect.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11535
Appears in Collections:Випуск 5-6

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Andrushchenko.pdf226.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.