DSpace at library NPU Dragomanova » Європейські педагогічні студії » Випуск 3-4 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11512
Title: He epochal personality of the teacher
Authors: Barbareev, Kiril
Keywords: наукa
педагогічнa освіта
цінності
science
pedagogic education
values
наукa
педагогическое образование
ценности
Issue Date: 2013
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Barbareev Kiril He epochal personality of the teacher / Kiril Barbareev // Європейські педагогічні студії / Асоціація ректорів педагогічних університетів Європи ; ред. кол. В. П. Андрущенко (голова) [та ін.]. – Вип. 3-4. – К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013. – C. 167-176
Abstract: All well-intentioned efforts to collect cumulative (political, economic, cultural) and even the entire maximum engagement of science cannot simply transform and take us into the world of values, if the generations that are nurtured and educated remain on the periphery of events, if in their preparation for the time in which they live they do not adopt the philosophy and methodology of education, and the culture of excellence that will be continually built. This actually involves profound transformations and substantial changes aimed at creating a new system of teacher education – teachers who will constantly stimulate inexhaustible opportunities for children, who will motivate and teach them to learn to think and reflect, to act and solve problems and challenges imposed by the time and civilization in which we live.
Всі благочинні зусилля з об'єднання сукупних характеристик (політичних, економічних, культурних) і навіть повного максимуму науки не можуть просто трансформувати нас у світ цінностей, якщо покоління, які виховуються та отримують освіту, залишаються на периферії подій, якщо в їх підготовці до того часу, в якому вони живуть, вони не дотримуються філософії та методології освіти, культури і передового досвіду. Це насправді включає в себе глибокі перетворення і істотні зміни, спрямовані на створення нової системи педагогічної освіти – вчителів, які будуть постійно стимулювати невичерпні можливості дітей, які будуть мотивувати і навчати їх думати і міркувати, діяти і вирішувати проблеми, складні завдання, обумовлені часом і цивілізацією, в якій ми живемо.
Все благонамеренные усилия по объединению совокупных характеристик (политических, экономических, культурных) и даже полного максимума науки не могут просто трансформировать нас в мир ценностей, если поколения, которые воспитываются и получают образование, остаются на периферии событий, если в их подготовке к тому времени, в котором они живут, они не придерживаются философии и методологии образования, культуры и передового опыта. Это на самом деле включает в себя глубокие преобразования и существенные изменения, направленные на создание новой системы педагогического образования – учителей, которые будут постоянно стимулировать неисчерпаемые возможности детей, которые будут мотивировать и учить их думать и размышлять, действовать и решать проблемы, сложные задачи, обусловленные временем и цивилизацией, в которой мы живем.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11512
Appears in Collections:Випуск 3-4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Barbareev.pdf251.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.