DSpace at library NPU Dragomanova » Європейські педагогічні студії » Випуск 1-2 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11462
Title: Problems то bе solved
Authors: Josef, Hynek
Keywords: teachers’ education
non-pedagogical schools
university sector
подготовка педагогов
непедагогические учебные заведе­ния
университетский сектор
підготовка педагогів
університетський сектор
непедагогічні навчальні заклади
Issue Date: 2012
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Josef Hynek Problems то bе solved / Hynek Josef // European pedagogical studies / Association of Rectors of Pedagogical Universities in Europe ed. board V. Andrushchenko (head) [and others]. – Issue 1-2. – K. Publishing house of the National Pedagogical Dragomanov University, 2012. – P. 84-87
Abstract: There are many problems associated with the teachers’ education in the Czech Republic and just in order to make my contribution short and concise, I will focus on three important problems in this article only. the first problem I would like to point out here is linked to the European process of standardization and harmonization of university studies and degrees that are awarded The second problem the schools of pedagogy have to face in these years is the system of quality evaluation that is rather uniform for the whole university sector and that is mainly based on scientific results assessment. The final problem is that teachers’ education seems to be proliferating and many non-pedagogical schools are launching their new programs in pedagogy.
Существует много проблем, связан­ных с подготовкой педагогов в Чешской Республике, однако, чтобы изложить свое виденье сжато и лаконично, остановлюсь на трех важнейших. Первый спорный вопрос связан с про­цессом европейской стандартизации и унификации обучения в университете, а также дипломами, которые выдаются. Вторая проблема, с которой при­дется сталкиваться учебным заведени­ям, - система оценки качества учебного процесса является достаточно унифицированной для всего университетского сектора и базируется главным образом на основе научной оценки результатов. И третий вопрос, на который сто­ит обратить внимание, - подготовка педагогов становится пролиферуючою, много непедагогических учебных заведе­ний внедряют собственные новые про­граммы в педагогике.
Існує багато проблем, пов'язаних з підготовкою педагогів в Чеській Респу­бліці, проте, щоб викласти своє бачення стисло і лаконічно, зупинюсь на трьох найважливіших. Перше спірне питання пов'язане з процесом європейської стандартизації і уніфікації навчання в університеті, а також дипломами, що видаються. Друга проблема, з якою доводиться стикатись навчальним закладам - сис­тема оцінки якості навчального про­цесу є досить уніфікованою для всього університетського сектору і базується головним чином на основі наукової оцін­ки результатів. І третє питання, на яке варто звер­нути увагу, - підготовка педагогів стає проліферуючою, багато непедагогічних навчальних закладів впроваджують власні нові програми в педагогіці.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11462
Appears in Collections:Випуск 1-2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hynek.pdf504.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.