DSpace at library NPU Dragomanova » Європейські педагогічні студії » Випуск 1-2 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11424
Title: Инновационные аспекты развития педагогического образования в России
Authors: Рябов, Виктор Васильевич
Keywords: педагог
инди­видуальная работа
молодые специалисты
педагог
індивідуальна робота
молоді фахівці
pedagog
indi­vidual work
young specialists
Issue Date: 2012
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Рябов Виктор Васильевич Инновационные аспекты развития педагогического образования в России / Виктор Васильевич Рябов // European pedagogical studies / Association of Rectors of Pedagogical Universities in Europe ed. board V. Andrushchenko (head) [and others]. – Issue 1-2. – K. Publishing house of the National Pedagogical Dragomanov University, 2012. – P. 56-62
Abstract: Нині для якісної підготовки педагога треба перейти від пропаганди вчительської професії до індивідуальної роботи з учнями 9-11 класів. Крім того, необхідно створити сис­тему консультативної і методичної допомоги молодим фахівцям - випускни­кам університету в період їх адаптації до трудової діяльності. Педагогічна громадськість країни повинна об'єднатися в спільному по­шуку шляхів реалізації стратегій інно­ваційного розвитку педагогічної освіти для формування морального і здорового молодого покоління.
В настоящее время для качественной подготовки педагога нужно перейти от пропаганды учительской профессии к инди­видуальной роботе с учащимися 9-11 классов. Кроме того, необходимо создать систему консультатив­ной и методической помощи молодым специалистом - выпускникам университета в период их адаптации к трудовой деятельности. Педагогическая общественность страны должно объединиться в совместном поиске путей реализации стратегий инновационного развития педагогического образования для формирования нравственного и здорового молодого поколения.
Nowadays we have to switch from pro­motion the pedagogical profession to indi­vidual work with pupils 9-11 forms for qualitative training of a teacher. In addition, it is necessary to create a system of consultation and methodological assistance for young specialists - univernty graduates while they adopt to work. Educational community in the country must unite for searching ways of implemen­tation of pedagogical innovative strate­ gies for the formation of moral and healthy young people.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11424
Appears in Collections:Випуск 1-2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ryabov.pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.