DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 17(22) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11239
Title: Особливості формування звукотворчої культури піаніста-педагога через сприйняття вокальних творів
Authors: Болдирєва, Ірина Дмитрівна
Keywords: слухо-кинетическая связь
звукотворческая культура
восприятие
auditory-kinetic connection
sound-creative culture
тембральная окраска звука
perception
tonal sound
Issue Date: 2015
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Болдирєва І. Д. Особливості формування звукотворчої культури піаніста-педагога через сприйняття вокальних творів / І. Д. Болдирєва // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: Збірник наукових праць. – Вип. 17 (22). – К. : НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2015. – C. 75-79.
Series/Report no.: Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти;
Abstract: В статье рассматривается слухо-кинетическая связь инструментальной и вокальной подготовки будущего учителя музыки через восприятие и анализ вокальных произведений. Рассматриваются несколько уровней формирования звукотворческой культуры пианиста и средства преодоления«ударной» природы фортепиано. Тембровий подход позиционируется как ведущий в системе инструментально-исполнительской подготовки.
The article deals with the auditory-kinetic relationship of instrumental and vocal future music teacher’s preparing through the perception and analysisof vocal works. Are several levels of culture formation of sound-creative pianist’s culture are considered and means to overcome "kick" nature of piano. Timbral approach is positioned as the leading in system of instrumental performing preparation.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11239
Appears in Collections:Випуск 17(22)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Boldyrieva.pdf263.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.