В статье рассматриваются проблемы психологической и эстетической сущности художественного восприятия, оценки в искусстве, создание художественных образов. Важное значение придается раскрытию педагогических подходов к активизации способности учащихся к самореализации в искусстве на основе актуализации индивидуально-личностных факторов общения с искусством; поддержки субъективного критически аргументированного отношения учащихся к искусству; упражнения учащихся в создании вариантов художественных образов; привлечения к импровизационного решения художественной проблемы; выполнения задач на выявление оригинального подхода в создании художественного образа.
The article deals with problems of psychological and aesthetic essence of artistic perception, evaluation of art, the creation of artistic images. Great importance is attached to disclosure of pedagogical approach to enhance students' ability to self-realization in the art based on the actualization of individual personal factors of communication with art; Support the subjective reasoned critical relationship to art students; exercise students in the creation of artistic images of options; attraction to the art of improvisational solution of the problem; tasks to identify the original approach in creating an artistic image.
У статті розглядаються проблеми психологічної та естетичної сутності художнього сприйняття, оцінки в мистецтві, створення художніх образів. Важливе значення надається розкриттю педагогічних підходів до активізації здібності учнів до самореалізації в мистецтві на основі актуалізації індивідуально-особистісних факторів спілкування з мистецтвом; підтримки суб'єктивного критично аргументованого ставлення учнів до мистецтва; вправи учнів у створенні варіантів художніх образів; залучення до імпровізаційного рішення художньої проблеми; виконання завдань на виявлення оригінального підходу в створенні художнього образу.