В статті відображено функціональні показники дівчат 7-8 років до та після занять «чердансом» і акробатикою. У експерименті брали участь одна група дівчат першого року навчання віком 7-8 років, що займалася «чердансом», і друга група дівчат першого року навчаннВ статті відображено функціональні показники дівчат 7-8 років до та після занять «чердансом» і акробатикою. У експерименті брали участь одна група дівчат першого року навчання віком 7-8 років, що займалася «чердансом», і друга група дівчат першого року навчання, яка займається акробатикою. Результати експерименту свідчать про те, що покращення функціональних показників школярок спостерігається як в експериментальній так і в контрольній групах, що свідчить про ефективність запропонованих засобів фізичного виховання у двох групах. я, яка займається акробатикою. Результати експерименту свідчать про те, що покращення функціональних показників школярок спостерігається як в експериментальній так і в контрольній групах, що свідчить про ефективність запропонованих засобів фізичного виховання у двох групах.
В статье отображены функциональные показатели девочек 7-8 лет до и после занятий «чердансом» и акробатикою. В эксперименте принимали участие одна группа девочек первого года обучения возрастом 7-8 лет, занимающаяся «чердансом», и вторая группа девочек первого года обучения, занимающаяся акробатикою. Результаты эксперимента свидетельствуют о том, что улучшение функциональных показателей школьниц наблюдается как в экспериментальной так и в контрольной группах, что свидетельствует об эффективности предложенных средств физического воспитания в двух группах.
The article displayed functional indicators girls 7-8 years before and after school " cherlansom " and acrobatics . Given these functional parameters and methodology of physical fitness training on " cherdansu " aimed at improving the health and physical fitness of girls of primary school age were developed. Classes are held 3 times a week and had similarities with aerobics and acrobatics , but different characteristic movements of the arms and legs , base jumping. The experimental results indicate that the improvement of the functional parameters of schoolgirls observed both in the experimental and control groups, which positively displayed on the health level. Given the findings, we can say that the level of health of schoolgirls has increased, namely in the experimental group the number of girls with an average level of health declined (prior to the experiment - 82%, after - 67.7%), but increased the number of girls with above average (up experiment - 9%, after - 21.4%) and high levels of health (prior to the experiment - 9%, after - 10.9%). In the control group, the number of schoolgirls with average health levels also decreased ( to experiment - 82.4 % , after - 66.1 % ) and increased the number of girls with higher than average ( before the experiment - 9.6 % , after - 20.6 % ) and high levels of health ( prior to the experiment - 8 % , after - 13.3 % ) . No significant changes were found between the groups.