DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 10(65) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11093
Title: Система физического воспитания в высшем учебном заведении
Authors: Панкратов, Н.С.
Keywords: студенты
физическое воспитание
двигательная активность
студенти
фізичне виховання
рухова активність
students
physical education
physical activity
Issue Date: 2015
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Панкратов Н.С. Система физического воспитания в высшем учебном заведении / Н.С. Панкратов // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 15. “Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / Фізична культура і спорт /” 36. Наукових праць / За ред. Г. М. Арзютова. – К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. – Випуск 10 (65)15. – С. 119-122
Abstract: В работе отмечается, что одним из перспективных направлений усовершенствования системы физического воспитания в высших учебных заведениях Украины является поиск и научное обоснование эффективных средств и методов, способствующих развитию физических качеств.
В роботі зазначається, що одним з перспективних напрямків вдосконалювання системи фізичного виховання в вищих навчальних закладах України є пошук та наукове обґрунтування ефективних засобів та методів, які сприяють розвитку фізичних якостей.
One of the promising areas of education reform is to ensure in every educational establishment appropriate conditions for training and education of spiritually rich, physical and healthy person. Modern physical education performs global functions on optimization of the physical condition of the students, on the organization of a healthy lifestyle as well as to preparing for professional activity and life practice. In contemporary documents of recent years about the development of physical culture it is determined that this culture should be regarded as the essence of the culture of society; as a way of educating the overall developed individual of specialist. The actuality of this question of physical education in higher educational establishment is of the interest both for theorists and for practitioners as the active aspect of physical training because at this moment there is no concrete definition of the essence of this concept; it is not defined specific content of the system of students’ physical education at higher educational establishments. Physical education in higher educational establishment is an integral part of the formation of general and professional culture of the person in the preparation of modern specialist. Physical education as an academic discipline is directed to ensure the acquisition of knowledge on the main aspects of physical culture and sports training. This applies to the basic knowledge on the basics of a healthy lifestyle; organization and procedure of use of the most effective forms of motor activity; technique of health improvement and physical perfection with the help of traditional and nontraditional means; professional and applied physical training and others. Solving problems on physical training of students foresees an integrated approach that allows to use structural and functional method in the development and implementation of motor abilities of students.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11093
Appears in Collections:Випуск 10(65)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pankratov.pdf306.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.