DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 6 (62) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10973
Title: Педагогічне оцінювання сформованості готовності майбутніх учителів фізичної культури до впровадження здоров’язбережувальних технологій у старшій школі
Authors: Дручик, В.Д.
Keywords: педагогічне оцінювання
майбутні вчителі фізичної культури
здоров’язбережувальні технології
старша школа
педагогическое оценивание
будущие учителя физической культуры
здоровьесберегательные технологии
старшая школа
pedagogical evaluation
future teachers of physical culture
healthysave technology
senior school
Issue Date: 2015
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Дручик В.Д.Педагогічне оцінювання сформованості готовності майбутніх учителів фізичної культури до впровадження здоров’язбережувальних технологій у старшій школі / В.Д. Дручик // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія № 15. “Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / Фізична культура і спорт/”36. Наукових праць / За ред. Г. М. Арзютова. – К.:Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2015. – Випуск 6 (62)15. – С.32-35
Abstract: У статті охарактеризовано критерії (мотиваційний, когнітивний, процесуальний та особистісний), показники (позитивна мотивація до професійної діяльності у старшій школі, пізнавальний інтерес до здоров’язбережувальних підходів у освіті, ціннісне ставлення до зміцнення та збереження здоров’я старшокласників; професійно орієнтовані знання студента про здоров’язбережувальні технології у старшій школі; професійно орієнтовні вміння та навички студента до використання здоров’язбережувальних технологій у старшій школі; фізична підготовленість студента та його комунікативні здібності, необхідні для використання здоров’язбережувальних технологій у старшій школі) та рівні (творчий, достатній, репродуктивний) сформованості готовності майбутніх учителів фізичної культури до впровадження здоров’язбережувальних технологій у старшій школі.
В статье охарактеризованы критерии (мотивационный, когнитивный, процессуальный и личностный), показатели (позитивная мотивация к профессиональной деятельности в старшей школе, познавательный интерес к здоровьесберегательным подходам в образовании, ценностное отношение к укреплению и сохранению здоровья старшеклассников; профессионально ориентированные знания студента о здоровьесберегательных технологиях в старшей школе; профессионально ориентировочные умения и навыки студента к использованию здоровьесберегательных технологий в старшей школе; физическая подготовленность студента и его коммуникативные способности, необходимые для использования здоровьесберегательных технологий в старшей школе) и уровни (творческий, достаточный, репродуктивный) сформированности готовности будущих учителей физической культуры к внедрению здоровьесберегательных технологий в старшей школе.
In the article criteria (motivational, cognition, judicial and personality), indexes (positive motivation to professional activity at senior school, cognitive interest to healthysave approaches in education, valued attitude toward strengthening and maintenance of health of senior pupils; professionally oriented knowledge of student about healthysave technologies at senior school; professionally reference abilities and skills of student to the use of healthysave technologies at senior school; physical preparedness of student and his communicative capabilities, necessary for the use of healthysave technologies at senior school) and levels (creative, sufficient, genesial) of formed of readiness of future teachers of physical culture, are described to introduction of healthysave technologies at senior school. From positions of present time of feature of healthysave orientation of educational process of preparation of future teachers of physical culture to work at senior school constrained from: by the decision of educational tasks taking into account the state of health of senior pupils; by the observance of parity of education and health of students; by the orientation of educational process on the collaboration of teacher of physical culture and students of senior school; differentiated going near realization of educational process depending on the state of health of senior pupils; using of module approach is for planning of maintenance of educational material; planning of educational technologies on the basis of the system use by accessible facilities of maintenance of health of students of senior school.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10973
Appears in Collections:Випуск 6 (62)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Druchik.pdf512.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.