DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 6 (62) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10971
Title: Відношення студентів вищих навчальних закладів до змісту занять з фізичного виховання у різних навчальних закладах України
Authors: Глоба, Т.А.
Keywords: зміст занять
фізичне виховання
навантаження
содержание занятий
физическое воспитание
нагрузка
the content of exercises
physical education
exercise
Issue Date: 2015
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Глоба Т.А. Відношення студентів вищих навчальних закладів до змісту занять з фізичного виховання у різних навчальних закладах України / Т.А. Глоба // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія № 15. “Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / Фізична культура і спорт/”36. Наукових праць / За ред. Г. М. Арзютова. – К.:Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2015. – Випуск 6 (62)15. – С.25-28
Abstract: Розглянуто відношення студентів до змісту занять з фізичного виховання, до навантажень, а також до інтересу студентів до фізичного виховання у різних вишах України. У дослідженні використано результати анкетного опитування 290 студентів вищих навчальних закладів України. Наведено аналіз публікацій науковців різних країн, щодо відношення до предмету «фізичне виховання». На основі аналізу літературних джерел та проведеного анкетування з’ясовано відношення студентів до змісту занять з фізичного виховання. Доведено актуальність і доцільність обраної проблеми дослідження.
Рассмотрены отношения студентов к содержанию занятий по физическому воспитанию, к нагрузкам, а также к интересу студентов к физическому воспитанию в разных вузах Украины. В исследовании использованы результаты анкетного опроса 290 студентов высших учебных заведений Украины. Приведен анализ публикаций ученых разных стран, по отношению к предмету «физическое воспитание». На основе анализа литературных источников и проведенного анкетирования выяснено отношение студентов к содержанию занятий по физическому воспитанию. Доказана актуальность и целесообразность выбранной проблемы исследования.
Student’s stance on content of physical education classes, exercises, and interest of physical education classes in different Ukrainian higher educational institutions were considered. Actual approaches to modernization process of student’s physical education at the modern stage were studied. Scientist’s analysis of publications from different countries in relation to the subject of "physical education" is described. The appropriateness of the use of new forms and means of physical education was determined, and on this basis the improvement of teaching of the subject "physical education" for the students of Non-Physical Institutions of higher education by taking into account their individual characteristics and primary use of sport. Reviewed regulations concerning the physical education and sport, which reveals the development issues of the discipline in the higher educational institutions, as well as disease prevention, strengthening the genepool and other social problems. A study use the results of 290 student’s questionnaire survey of higher educational institutions of Ukraine. Based on analysis of the literature and the questionnaire survey was studied up student’s behavior to the content of physical education classes, their opinion with the respect to the exercises at the physical education classes. And also studied the problems concerning the motivation of students, where they mention the reasons for which they have a reduced interest in physical education classes. Proved the applicability and the appropriateness of the research problem.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10971
Appears in Collections:Випуск 6 (62)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Globa.pdf459.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.