DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 9 (64) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10925
Title: Принципы воспитания физических качеств студентов, занимающихся в техническом ВУЗе
Authors: Билоконь, В.К.
Keywords: физические качества
обучение
воспитание
педагогические воздействия
фізичні якості
навчання
виховання
педагогічні впливи
physical qualities
training
pedagogical impact
Issue Date: 2015
Publisher: Вид-в о НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Билоконь В.К. Принципы воспитания физических качеств студентов, занимающихся в техническом ВУЗе / В.К. Билоконь // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія № 15. “Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / Фізична культура і спорт/” 36. наукових праць/ За ред. Г. М. Арзютова. – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2015. – Випуск 9 (64)15. – С. 20-23
Abstract: Рациональное распределение физических упражнений в процессе занятий физической культурой в течении учебного года, обеспечивает развитие физических качеств студентов.
Раціональний розподіл фізичних вправ в процесі занять фізичною культурою в перебігу навчального року, забезпечує розвиток фізичних якостей студентів.
The relevance of education and development of the physical qualities of physical ability appears as a holistic process that combines separate, interconnected aspects of the improvement of the physical nature of man. Principles of education of physical qualities reveal the general provisions on the management of this process; formulate their methodological requirements, based on the laws of the unity of physical abilities and education of physical qualities. However, some characteristics of the present situation of these principles, and the inherent learning motor actions, reflecting a materialistic basis for the unity of training and education. Among the basic principles of education of physical qualities distinguish: the principle of correspondence pedagogical influences the age peculiarities of students, the principle of developing the effect of pedagogical influences, the principle and the principle of the dual impact of variability solutions motor tasks. The correspondence principle of pedagogical influences the age peculiarities of formulating its position on the basis of laws heterochrony development of physical abilities and necessarily implies the selection of sensitive periods in the process of education of physical qualities. The principle requires compliance with the direction of pedagogical influences on forward-looking in its development agencies, design and implementation of individual approach in the development of physical abilities.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10925
Appears in Collections:Випуск 9 (64)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bilokon.pdf353.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.