DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет спеціальної та інклюзивної освіти » Наукові праці Факультету спеціальної та інклюзивної освіти »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10884
Title: Reading book as effective means to the formation readers' skills of mentally retarded pupils
Other Titles: Підручник з літературного читання − дієвий засіб формування читацьких умінь у розумово відсталих учнів
Authors: Kravets, Nina Pavlivna
Keywords: mentally retarded pupils
reading books
children literature
illustrative material
illustrated picture books
розумово відсталі учні
підручник з літературного читання
текстові й позатекстові компоненти
апарат організації засвоєння
ілюстративний матеріал
Issue Date: 2016
Publisher: Academic Publishing House of the Agricultural University Plovdiv, Bulgaria
Citation: Kravets N. P. Reading book as effective means to the formation readers' skills of mentally retarded pupils / N. P. Kravets // Prospects for development of education and science: Collection of scientific articles. − Academic Publishing House of the Agricultural University Plovdiv, Bulgaria, 2016. − P. 314-317.
Series/Report no.: Педагогіка;
Abstract: The author writes that picture books hold a prominent place in children’s literature because of the juxtaposition of pictures and words. Thanks to the public’s acute awareness of the importance of childhood in human devel opment, to professional critical evaluation of children’s literature, as well as to the advances in printing technology and art reproduction, children’s literature has witnessed a dramatic increase in well illustrated picture books. A role of pupil’s book for literary reading to the formation readers' skills of mentally retarded pupils is presented; important of picture illustrations is descrided
У статті розглянуто роль підручника з літературного читання для формування читацької діяльності у розумово відсталих учнів умінь. Доведено провідне значення апарату організації засвоєння та ілюстративного матеріалу в опануванні учнями читацькими уміннями.
Description: 1. Зуев Д.Д. Школьный учебник / Д.Д.Зуев. – М. : Педагогика, 1983. – 238 с. 2 Кравець Н.П. Аналіз художнього твору – важлива складова читацької діяльності розумово відсталих учнів / Н.П.Кравець // Збірник наук. праць Кам’янець-Подільського пед. ун-ту імені Івана Огієнка ; за ред. О.В. Гаврилова, В.І. Співака. – Вип. ХІІ: Серія соціально-педагогічна. – Кам’янець-Подільський, 2009. – С. 202–206. 3. Кравець Н.П. Формування читацької діяльності як особистісного компоненту соціально-трудової адаптації розумово відсталих учнів / Н.П.Кравець // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. Вип.30 ; відп. ред. В.М. Синьов. – К., 2015. – 359 с. – С. 102 – 113. 4. Петько Л.В. Проблеми шкільного підручника з англійської мови / Л.В.Петько // Іноземні мови : наук.-метод. журн. – К. : Вид-во «Ленвіт». – 2007. – № 3. – С. 14–15. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7881 5. Савченко О.Я. Дидактика початкової школи /О.Я. Савченко. – К. : Абрис, 1997. – 416 с. 6. Kravets N.P. Readiness of Mentally Retarded Pupils-Teenagers to the Reader's Activity Mastering / N.P. Kravets // Intellectual Archive. – 2015. – Volume 4. – Num. 4 (July). Series «Education & Pedagogy». – Toronto : Shiny Word Corp. – PP. 123–136. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/8413 7. Pet’ko L.V. Formation of professionally oriented foreign language teaching environment in the conditions of university for students of specialties 023 «Fine Arts» and 022 «Design» / L.V.Pet’ko // Economics, management, law:realities and perspectives: Collection of scientific articles. Psychology. Pedagogy and Education. − Les Editions L'Originаlе, Paris, France. 2016. − P. 466-470. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10254 8. Kravets N.P. Factors that complicate the reading activity of mentally retarded students / N.P.Kravets // Economics, management, law:realities and perspectives: Collection of scientific articles. Psychology. Pedagogy and Education. − Les Editions L'Originаlе, Paris, France, 2016. − P. 451-455. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10518
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10884
ISBN: 978-617-7214-28-0
Appears in Collections:Наукові праці Факультету спеціальної та інклюзивної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kravets NP, 2016, Bulgaria.pdfфахова стаття233.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.