У статті представлено результати аналізу наукової та науково-технічної діяльності у вищих педагогічних навчальних закладах України станом на кінець 2014 року, а саме: за кадровою ситуацією, функціонуванням аспірантури і докторантури та наявністю діючих спеціалізованих вчених рад по захисту дисертацій, науково-дослідною роботою студентів з метою підготовки молодих учених.
Визначені критерії оцінки результатів наукової роботи професорсько-викладацького складу ВНЗ та способи заохочення молодих викладачів до науково-дослідницької роботи через навчання в аспірантурі і докторантурі з кінцевим результатом – захистом дисертаційної роботи.
Піднята проблема підготовки молодих учених у вищих педагогічних навчальних закладах України, як потужної інтелектуальної сили, від якої залежить наукове майбутнє країни.
Також в роботі сформульовані основні напрями науково-технічної діяльності вишів, які спрямовані на зовнішню співпрацю в середині країни та у світі.
The article presents the analysis of scientific and technological activities of
higher pedagogical educational institutions of Ukraine at the end of 2014 according
to the staffing situation, the functioning of postgraduate and doctoral studies and the
availability of the valid specialized academic councils on thesis defense, according to
students’ research works aiming at young scientists’ training.
The criteria of evaluation of scientific work results of the university faculty and
the ways to encourage young teachers to do the research work through postgraduate
and doctoral studies and the defended of the thesis as the final result.
We raise a problem of training young scientists at higher educational
pedagogical institutions of Ukraine as a powerful intellectual force, which
determines the scientific future of the country.
The main directions of scientific and technical activities of the universities
aimed at foreign cooperation within the country and the world were defined as well.