DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет спеціальної та інклюзивної освіти » Наукові праці Факультету спеціальної та інклюзивної освіти »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10852
Title: Психолого-педагогічні підходи до діагностики комунікативної діяльності дітей з системними порушеннями мовлення
Authors: Мартиненко, Ірина Володимирівна
Keywords: комунікативна діяльність
спілкування
діагностика
діти з системними порушеннями мовлення
коммуникативная деятельность
общение
диагностика
дети с системными нарушениями речи
communication activity
communication
assessment
children with system speech disorders
Issue Date: 2015
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Мартиненко, Ірина Володимирівна. Психолого-педагогічні підходи до діагностики комунікативної діяльності дітей з системними порушеннями мовлення [Текст] / І. В. Мартиненко // Логопедія : Науково-методичний журнал. - 2015. - N 5. - С. 38-45.
Abstract: У статті розглядаються сучасні методи діагностики комунікативної діяльності дітей з системними порушеннями мовлення первинного генезу. Відомо, що первинні мовленнєві порушення у дітей зумовлюють у них комунікативні труднощі і порушення різного ступеню тяжкості. До сьогодні провідну роль у діагностиці займають вербальні методи, спрямовані на визначення стану вербальних засобів спілкування. В останні роки дослідники більшу увагу приділяють і стану невербальних засобів спілкування: експресивно-мімічних і предметно-дієвих. Автор статті узагальнює результати досліджень комунікативної діяльності дітей з системними порушеннями мовлення і висловлює свій погляд щодо цієї проблеми.
В статье рассматриваются современные методы диагностики коммуникативной деятельности детей с системными нарушениями речи первичного генеза. Известно, что речевые нарушения у детей приводят к коммуникативным трудностям и нарушениям различной степени тяжести. До сих пор ведущую роль в диагностике занимают вербальные методы, направленные на изучение прежде всего, вербальных средств общения. В последние годы исследователи большее внимание уделяют и состоянию невербальных средств общения: экспрессивно-мимических и предметно-действенных. Автор статьи обобщает результаты исследований коммуникативной деятельности детей с системными нарушениями речи и выражает свой взгляд на эту проблему.
This article reviews new tools for assessment of communication activity in children with system speech disorders of primary origin. It is known that the primary speech disorders in children cause communication difficulties and secondary developmental disorders of varying severity. Until now the leading role within assessment tools has been taken by the verbal methods aiming at identifying the developmental state of verbal means of communication. In the recent years, the researchers have paid significant attention to nonverbal means of communication: facial expressions and operating objects. The author summarises the results of the studies on communication activity of the children with system speech disorders.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10852
Appears in Collections:Наукові праці Факультету спеціальної та інклюзивної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Martynenko.pdf876.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.