DSpace at library NPU Dragomanova » Міжнародний науковий форум: соціологія, психологія, педагогіка, менеджмент » Випуск 19-20 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10832
Title: Наукові підходи до інтерпретації справедливості у психології ХХ століття
Authors: Клочек, Лілія Валентинівна
Keywords: справедливість
винагорода
покарання
заохочення
моральна свідомість
justice
remuneration
punishment
encouragement
moral consciousness
Issue Date: 2015
Publisher: ТОВ «НВП «Інтерсервіс»
Citation: Клочек Л. В. Наукові підходи до інтерпретації справедливості у психології ХХ століття / Л. В. Клочек // Міжнародний науковий форум: соціологія, психологія, педагогіка, менеджмент : збірник наукових праць / Ред. кол. : Євтух В. Б. (гол. ред.). – Київ : ТОВ «НВП «Інтерсервіс», 2015. – Вип. 19-20. – С. 159-169.
Abstract: У статті розглядаються наукові підходи до пояснення справедливості в рамках різних психологічних напрямів ХХ століття. Узагальнюються трактовки справедливості у психоаналізі, необіхевіоризмі, соціальному біхевіоризмі, гуманістичній та когнітивній психології. Вказується, що у психоаналізі справедливість зводилася до адекватного застосування методів винагороди і покарання у процесі розвитку морально-етичної складової зростаючої особистості. Необіхевіоризм та соціальний біхевіоризм справедливе їх використання вбачали в можливості регулювання поведінки людини. Аналізується трактовка справедливості в гуманістичній психології як метапотреби особистості. Презентується позиція когнітивної психології щодо умов досягнення справедливості у соціальній взаємодії. Окреслюються перспективи подальшого дослідження цього явища в сучасній психології.
The article is dedicated to the scientific approaches to the explanation of justice within different psychological schools of the XX century. Attention is focused on the views of scientists whose subject of study was justice and content associated categories. Interpretations of justice in psychoanalysis, neobihaviorism, social behaviorism, humanistic and cognitive psychology are generalized. It is specified that psychoanalysis treats justice as adequate use of remuneration and punishment methods in the process of development of moral and ethical part of growing personality. Neobihaviorism and social behaviorism saw fair use of them in the possibility of human behavior regulating and its adjustment in accordance with the ethical standards of social environment. The interpretation of justice in humanistic psychology is analyzes as a "peak" experience, metaneed of personality, metamotive, higher value that bring personality to self-realization. It represents the position of cognitive psychology on the conditions for achieving justice in social interaction. The article determines the aspects of justice study explained by representatives of different schools and outlines the prospects for further studies of this phenomenon.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10832
Appears in Collections:Випуск 19-20

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Klochek.pdf9.53 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.