DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет соціально-економічної освіти та управління » Наукові праці Факультету соціально-економічної освіти та управління »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10691
Title: Musically-elucidative activity as a part of self-realization of the personality
Other Titles: Музично-просвітницька діяльність як складова самореалізації особистості
Authors: Karpenko, Olena
Du Liang
Keywords: education
musical education
social behavior
self-realization of the personality
art
musically-elucidative activity
виховання
музичне виховання
соціальна поведінка
самореалізація особистості
мистецтво
музично-просвітницька діяльність
Issue Date: 2016
Publisher: Toronto : Shiny Word Corp., Canada
Citation: Karpenko O.G. Musically-elucidative activity as a part of self-realization of the personality / Karpenko O.G, Du Liang // Intellectual Archive. – 2016. – Volume 5. – No. 3 (May-June). – Toronto : Shiny Word Corp., Canada. – PP. 103–109.
Series/Report no.: Педагогіка;
Abstract: The aim of this article is twofold: firstly, to summarize and reflect the experiences and results of research on Social and Aesthetic education of students in a mirror of ‘sociocultural theories’; and secondly, to present a methodology for further research on integration of social education with aesthetic education. In the society, aesthetic education serves the interests of the people and is based on a common set of scientific and methodological principles. The article is presented education in the arts as a very important part of aesthetic education connecting it with social environment. Using art as an educational tool, artistic education develops special abilities and talents in the specific types of art (in the representational arts, music, singing, choreography, the theater, and the decorative and applied arts).
У статті розглядається питання самореалізації особистості студенів в умовах вищого навчального закладу; визначено взаємозв’язок понять «виховання» та «самореалізація», які є складовими процесу музичного виховання особистості; визначено складові музичного виховання у вищій школі та їх вплив на соціалізацію студентів; обґрунтовано вплив засобів мистецтва на процес музичного виховання в умовах університету та визначено формування естетичних якостей особистості.
Description: 1. Дряпіка В.І. Соціально-педагогічні основи формування орієнтацій студентської молоді на цінності музичної культури: Дис. ... д-ра. пед. наук. / В.І.Дряпіка. − К., 1997. – 399 с. 2. Бех І.Д. Особистісно-орієнтована модель виховання як науковий конструкт [Електронний ресурс] / І.Д.Бех. – Режим доступу: http:// library.udpu.org.ua/ library_files/psuh_pedagog_probl_silsk_shkolu/3/vupysk_21.pdf 3. Капська А.Й. Основні закономірності художньо-естетичного виховання учнівської молоді / А.Й.Капська // Нові технології виховання: зб. наук. статей ; відп. ред. С.В.Кириленко. – К. : ІСДО. – 1995. – С. 96−104. 4. Мельникова Т.А. Педагогическое содействие становлению готовности студентов к самореализации: – Дис. ... канд. пед. наук / Т.А.Мельникова. – Челябинск, 2004. – 186 с. 5. Петько Л.В. Шляхи формування іншомовної соціокультурної компетенції студентів мистецьких спеціальностей ВНЗ у процесі фахової підготовки / Л.В.Петько // Проблеми підготовки сучасного вчителя: зб. наук. пр. Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / [ред. кол.: Побірченко Н.С. (гол.ред) та ін.]. – Умань : ПП Жовтий О.О., 2012. – Випуск 6. – Ч. 3. – С. 57–62. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7445 6. Щербань O.K. Формирование культуры личности в процессе музыкально-просветительской деятельности : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.05 / Щербань Ольга Константиновна. – М., 1998. – 225 с. 7. Pet’ko L.V. Formation of professionally oriented foreign language teaching environment in the conditions of university for students of art specialties / L.V.Pet’ko // Economics, management, law: problems of establishing and transformation: Collection of scientific articles. Psychology. Pedagogy and Education. – Al-Ghurair Printing & Publishing LLC, Dubai, UAE, 2016. – P. 395−398. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9779
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10691
ISSN: 1929-4700
Appears in Collections:Наукові праці Факультету соціально-економічної освіти та управління

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Karpenko O, 2016, Canada.pdfфахова стаття195.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.