Короткий опис(реферат):
У статті розглядається питання використання промов, які були представлені на конференції TED, у якості матеріалів для навчання аудіюванню студентів нелінгвістичних спеціальностей. Стаття обґрунтовує доцільність використання промов для навчальних цілей в університетах.
This article deals with the issue to use TED speeches as materials for listening comprehension classes for students of non-linguistic specialties. It grounded the notion why the speeches can be used for educational purposes at universities.
Суть розробки, основні результати:
1. Ван Дейк Т.А. Язык. Познание. Коммуникация / Т.А ван Дейк. – Москва : Прогресс, 1989
2. Зимняя И.Я. Психолингвистические аспекты обучения говорению на иностранном языке / И.Я.Зимняя.
– Москва : Просвещение, 1978.
3. Никитин В.А. Идея образования или содержание образовательной политики / В.А.Никитин. – К. :
Оптима, 2004.
4. Стратегії іншомовної комунікації / Колективна монографія. – Тернопіль: ТНЕУ, 2011.
5. Brown S. Teaching Listening [Web site] / S.Brown. – USA: Cambridge University Press, 2006. – Access mode : www.cambridge.org
6. Goullier, F. Council of Europe Tools for Language Teaching: Common European Framework and Portfolios. (English Edition) / F.Goullier. – Paris. Halliday, M.A.K., Hasan, R. (2006) Cohesion in English. London: Longmanm, 2007.
7. Modern Languages: Learning, Teaching, Assessment. A common European Framework of Reference / Council of Europe Educational Committee. Strasburg, 1998.
8. Parrish, B. Teaching Adult ESL. A Practical Introduction / B.Parrish. – New York : Mc Grow Hill, 2004.
9. Rubin, J. Learner Strategies in Language Learning /J. Rubin, A.Wenden. – USA : New Jersey, 1987.
TED [Web Site] / Technology, Entertainment, and Design : a conference series held by the Sapling Foundation, featuring talks by highly varied guests. – Access mode : http://en.wikipedia.org/wiki/TED