DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К1 (56) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10564
Title: Сутність та роль компетентнісного підходу у фізичному вихованні студентів ВНЗ
Authors: Хіміч, І.Ю.
Keywords: фізичне виховання
студенти
компетентнісний підхід
здоров’я
физическое воспитание
студенты
компетентностный подход
здоровья
physical education
students
competence approach
health
Issue Date: 2015
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Хіміч І.Ю. Сутність та роль компетентнісного підходу у фізичному вихованні студентів ВНЗ / І.Ю. Хіміч // Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. серія № 15. “Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / Фізична культура і спорт/”36. наукових праць/ За ред. Г. М. Арзютова. - К.:Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. - Випуск 3K1 (56)15. – С. 377-379
Abstract: У статті розглянуто основні поняття компетентнісного підходу, його особливості застосування в процесі фізичного виховання студентів. У роботі окреслено проблеми фізичного виховання студентів та місце компетентнісного підходу у їх вирішенні.
В статье рассмотрены основные понятия компетентностного подхода, его особенности применения в процессе физического воспитания студентов. В работе обозначены проблемы физического воспитания студентов и место компетентностного подхода в их решении.
The article describes the basic concepts of competence-based approach, particularly its use in the process of physical education students. In this paper denoted the problems of physical education of students and the place of competence approach in their solution. In a society built on humanistic and democratic principles, human health is the highest value, the most important property of the state; it - the indisputable priority foundation vitality and development process. All this directly affects students. Physical education classes promote the formation of harmoniously developed personality and preparing students for future professional activities. This provision is reflected in the order approving measures to reform the system of physical education students and students in educational institutions of Ukraine (2008), stating that the situation in Ukraine on the state of health in modern terms is critical. Students of particular social group, characterized decrease motor activity due to increased time spent on learning activities, which in turn affects the health of students. This negative impact of physical inactivity is greatly enhanced by various addictions (smoking, drinking alcohol and tonic) that lead to early wear young body. One of the most important and difficult tasks facing specialists of physical culture and sport, is to develop the students' perceived need for regular physical education to achieve and maintain good health.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10564
Appears in Collections:Випуск 3К1 (56)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Khimich.pdf306.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.