DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет іноземної філології » Наукові праці Факультету іноземної філології »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10512
Title: Ways of Formation of Professionally Oriented Competence in Russian Speaking to the Foreign Students in Management
Other Titles: Шляхи формування професійно орієнтованої російськомовної компетентності іноземних студентів-менеджерів
Authors: Nikolayenko, Vita Valentinovna
Keywords: training model
professional communication
professional activity
professionally oriented communication
professional activity modeling
навчальна модель
професійне спілкування
професійна діяльність
професійно орієнтоване навчання
моделювання професійної діяльності
Issue Date: 2014
Publisher: Toronto : Shiny Word Corp., Canada
Citation: Nikolayenko Vita V. Ways of Formation of Professionally Oriented Competence in Russian Speaking to the Foreign Students in Management / Vita V. Nikolayenko // Intellectual Archive. – 2014. – Volume 5. – No. 5 (September). – Toronto : Shiny Word Corp., Canada. – PP. 123–130.
Series/Report no.: Педагогіка;
Abstract: The article is dedicated to the description of the model of professional communication of foreign students in economics. The structure of this model consists of three levels: the level of learning of the language material, its creation and its recombination and the creation of students’ own texts. Thus, all three levels interact with each other and their sequence is rather conventional. The analysis of the approaches to modeling and interpretation highlighted in the article allowed to understand its importance and applicability in the field of foreign language education practice.
У статті описана навчальна модель формування основ професійного спілкування студентів-іноземців економічного профілю навчання. Навчальна модель має трирівневу структуру, що складається з рівнів засвоєння матеріалу, його перекомбінування і породження власного тексту студентами. При цьому всі три рівня взаємодіють один з одним і їх послідовність досить умовна. У статті акцентується увага на необхідності аналізу наукових підходів до пошуку шляхів формування російськомовної компетентності іноземних студентів.
Description: 1. Гальскова Н.Д., Гез Н.И. Теория обучения иностранным языкам: лингводидактика и методика: Учебное пособие для студентов лингвистических ун-тов и фак. ин. яз. пед. учеб. заведений / Н.Д.Гальскова, Н.И.Гез. – М. : Академия, 2004. – 336 с. 2. Лопатина Ю.В. Развитие умений профессионально-ориентированного общения на основе текста / Ю.В.Лопатина // Сб. статей Всероссийской научно-методической конференции «Современные технологии обучения иностранным языкам». – Пенза, 2003. – С. 80–82. 3. Юткина С.В. Развивающее обучение при обучении иностранным языкам (на материале понимания иноязычного текста): Автореф. дис. … канд. пед. наук. / С.В.Юткина – М., 1995. – 23 с.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10512
ISSN: 1929-4700
Appears in Collections:Наукові праці Факультету іноземної філології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nikolayenko V, 2014, Canada.pdfфахова стаття243.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.