Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Пономаренко, Валерій Миколайович
dc.date.accessioned 2016-06-08T08:30:24Z
dc.date.available 2016-06-08T08:30:24Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Пономаренко В. М. Дослідження та аналіз освітньої політики в Україні : автореферат дис. ... канд. політ. наук : 23.00.01 / В. М. Пономаренко ; керівник роботи В. Л. Савельєв ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2010. - 19 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10479
dc.description.abstract Дисертація присвячена аналізу та систематизації досвіду становлення та розвитку нового напрямку у вітчизняній науці – дослідження та аналіз освітньої політики. Розкрито політичні, ідеологічні, теоретико-методологічні передумови активізації уваги вітчизняних дослідників до проблем освітньої політики. У роботі визначені основні етапи формування сфери досліджень та аналізу освітньої політики в Україні, обґрунтовуються їх особливості. Особлива увага приділяється проблемі входження української політичної науки у світовий дискурс освітньої політики, зокрема, питанням адаптації англомовної термінології до вітчизняних реалій. У процесі порівняльного аналізу вітчизняних та зарубіжних досліджень освітньої політики виявлено їх загальні риси та наукові методи дослідження. Об’єкт аналізу – праці провідних українських та західних вчених, які репрезентують політичну науку, науку державного управління, філософію політики. У роботі розкрито дію механізму формування концептуально-понятійного поля досліджень та аналізу освітньої політики у вітчизняній політичній науці. Автор наголошує, що цей процес відбувається значною мірою за рахунок активної адаптації концептуально-методологічного потенціалу західної науки до потреб вітчизняної науки. У дисертації особлива увага приділяється особливостям становлення нової дисципліни – аналізу освітньої політики. Обґрунтовується перспективи її подальшого розвитку в контексті нових викликів перед вітчизняною освітою. Автор сформулював ряд практичних рекомендацій стосовно подальшого розвитку досліджень та аналізу освітньої політики в Україні як сфери наукової діяльності та навчальної дисципліни. ua
dc.description.abstract Диссертация посвящена анализу и систематизации опыта становления и развития нового направления в отечественной науке – исследование и анализ образовательной политики. Раскрыто политические, идеологические, теоретико-методологические предпосылки активизации внимания украинских ученых к проблемам образовательной политики. В работе определены основные этапы формирования сферы исследования и анализа образовательной политики в Украине, обосновывается их особенности. Особое внимание уделяется проблеме вхождения украинской политической науки в мировой дискурс образовательной политики, а именно, вопросам адаптации англоязычной терминологии к отечественным реалиям. В процессе сравнительного анализа отечественных и зарубежных исследований образовательной политики определены их общие черты и научные методы исследования. Объект анализа – работы ведущих украинских и западных ученых, которые представляют политическую науку, науку государственного управления, политическую философию. В работе раскрыто действие механизма формирования концептуально-понятийного поля и анализа образовательной политики в отечественной политической науке. Автор обращает внимание на то, что процесс происходит в значительной степени за счет активной адаптации концептуально-методологического потенциала западной науки к потребностям отечественной науке. В диссертации особое внимание уделяется особенностям становления новой дисциплины – анализу образовательной политики. Обосновываются перспективы ее дальнейшего развития в контексте новых вызовов перед отечественным образованием. Автор сформулировал ряд практических рекомендаций относительно дальнейшего развития исследования и анализа образовательной политики в Украине как сферы научной деятельности и учебной дисциплины. ua
dc.description.abstract Thesis is devoted to analysis and systematization of the experience of development of a new research field in Social and Political Science – Research and Education Policy Analysis. It highlights political, ideological, theoretical and methodological preconditions that encouraged attention of national researchers to education policy issues. The thesis determines the main stages in the development of Research and Education Policy Analysis in Ukraine, their peculiarities. Special attention is paid to the issue dealing with inclusion of the Ukrainian Political Science into the world Education Policy discourse, namely, adaptation of Anglophone terminology to the national reality. Comparative analysis of the national and foreign research in the field of Education Policy showed that there are common hallmarks and scientific methods of research. Target of analysis is the research works of the leading Ukrainian and foreign scientists that represent Political Science, Public Administration, Political Philosophy. Thesis reveals mechanism of the conceptual framework formation of the Research and Education Policy Analysis in Political and Social Science of Ukraine. The author underlines that this process is in progress due to the fast adaptation of the conceptual and methodological basis of the western science to the requirements of the national Social Science. Thesis focuses on the peculiarities of formation of the new discipline within the national Social Science – Education Policy Analysis. It presents the perspective of its further development within the context of new challenges to the Ukrainian education. The author presents a series of practical recommendations concerning the further development of Research and Education Policy Analysis in Ukraine as a filed of scientific activity and academic subject. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова ua
dc.subject освіта ua
dc.subject політика ua
dc.subject держава ua
dc.subject освітня політика ua
dc.subject державна освітня політика ua
dc.subject дослідження державної освітньої політики ua
dc.subject аналіз освітньої політики ua
dc.subject образование ua
dc.subject политика ua
dc.subject государство ua
dc.subject образовательная политика ua
dc.subject государственная образовательная политика ua
dc.subject исследование государственной образовательной политики ua
dc.subject анализ образовательной политики ua
dc.subject education ua
dc.subject policy ua
dc.subject state ua
dc.subject education policy ua
dc.subject public education policy ua
dc.subject research of public education policy ua
dc.subject Education Policy Analysis ua
dc.subject.classification 32:37(477)(043.3) ua
dc.title Дослідження та аналіз освітньої політики в Україні ua
dc.type Other ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу