DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 56 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10463
Title: Корекційно-оздоровча робота в дошкільному навчальному закладі з дітьми, що мають функціональні порушення опорно-рухового апарату
Authors: Шовкопляс, О. М.
Keywords: дошкільний навчальний заклад
діти дошкільного віку
дошкольное учебное заведение
дети дошкольного возраст
preschool institution
preschool children
Issue Date: 2015
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Шовкопляс О. М. Корекційно-оздоровча робота в дошкільному навчальному закладі з дітьми, що мають функціональні порушення опорно-рухового апарату / О. М. Шовкопляс // Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. серія № 15. “Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / Фізична культура і спорт/”36. наукових праць/ За ред. Г. М. Арзютова. - К.:Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. - Випуск 3K1 (56)15. – С. 395-398.
Abstract: У статті подана характеристика педагогічних умов впровадження у навчально-виховний процес дошкільного навчального закладу корекційно-оздоровчої методики «Богатир», розрахованої на роботу з дітьми, що мають функціональні порушення опорно-рухового апарату.
В статье представлена характеристика педагогических условий внедрения в учебно-воспитательный процесс детского сада коррекционно-оздоровительной методики «Богатырь», рассчитанной на работу с детьми, которые имеют функциональные нарушения опорно-двигательного аппарата.
Healthy-correctional work for children with impaired function of the musculoskeletal system at the preschool institutions. The author of this article characterizes the pedagogical conditions of the application healthy-correctional methodology «Bohatyr» in the preschool institutions teaching and educational process; healthy-correctional methodology «Bohatyr» is developed for children with impaired function of the musculoskeletal system. The first pedagogical condition is the preschool teachers’ competence forming as for the using of the methodology «Bohatyr». The next one is the inclusion of the methodology «Bohatyr» in the different forms of the work on the physical training lessons in the preschool institutions. The most important is health-improving direction on the physical training lessons: for example using traditional and nontraditional health-improving technologys and among them the basic technology must be the methodology «Bohatyr». Significant component in the physical training lessons’ organization process and for the inculcational process of the methodology «Bohatyr» is the cooperation between the teachers and the children’s families. and surely we can not forget about the financial support. There are the realization stages of the experimental work in the verification of the effectiveness hypothetically fixed pedagogical conditions in this article: the development of the scientifically methodical approach in the inculcation process of the methodology «Bohatyr» in the educational process (the work’s planning); the pedagogical staffs training for the inculcation process of the methodology «Bohatyr» in the educational process (the methodical work); the creation of the relevant methodically base (acquirement equipping); the realization of the methodical work among the children’s parents.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10463
Appears in Collections:Випуск 56

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shovkoplias.pdf316.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.