Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Методологічні підходи до проблеми підготовки майбутніх учителів фізичної культури до використання рухливих і національних ігор у професійній діяльності

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Гальченко, Л. В.
dc.date.accessioned 2016-06-07T14:13:37Z
dc.date.available 2016-06-07T14:13:37Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Гальченко, Л. В. Методологічні підходи до проблеми підготовки майбутніх учителів фізичної культури до використання рухливих і національних ігор у професійній діяльності / Л. В. Гальченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково- педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 3K1 (56) - C. 100-104. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10441
dc.description.abstract У статті проаналізовано психолого-педагогічна література та інформація з мереж Інтернету щодо методологічних підходів до проблеми підготовки майбутніх учителів фізичної культури. Зазначено, що такі методологічні підходи, як: системний, аксіологічний, адаптаційний, особистісно-орієнтований, особистісно-діяльнісний, контекстний та компетентнісний є вирішальними для наукового обґрунтування ефективної професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до використання рухливих і національних ігор у професійній діяльності.
dc.description.abstract The article analyzes psychological and pedagogical literature and information from networks on methodological approaches to the problem of preparation of future teachers of physical culture. Such methodological approaches as systematic, axiological, adaptational, personally-oriented, personally-activity, contextual and competent are crucial for the scientific substantiation of effective professional training for future teachers of physical training to use mobile and national games in professional activities, mentioned in article. We have identified systematic approach due to the fact that the process of student`s preparation has prolonged nature, it involves the gradual mastering of abilities of task`s realization, as well as learning and formation of skills in conducting national and movable games. Axiological approach was applied because it promotes professional activity as personally-significant values of future teachers of physical education, creating the need in mastering the knowledges in the professional activity’s value, skills in comparing professional values with the actual system of values and to convert existing attitude to professional activities in valuable one. For its development, adaptational approach requires creating of principles of systematization of national movable games, based on which the preliminary stage of preparation for using it in educational activities is carried out. Personally – oriented approach is associated with the construction of an education in which the conditions for developing of individuality of future teacher of physical culture are created. Personally – active approach permits to increase student`s motivation in mastering the discipline "Movable and national games with the methodological teaching" and provides a creative approach in solving educational problems in the classroom. Contextual approach is applied because it involves creating of pedagogical education in the context of real educational activity that allows to recreate different components of the professional environment and related requirements for the teacher`s individuality. Competency building approach is pointed out, because it defines the formation of personal and professional skills which ensure successful application of knowledge and skills in various areas of social practice and determines the need for constant self-development.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.title Методологічні підходи до проблеми підготовки майбутніх учителів фізичної культури до використання рухливих і національних ігор у професійній діяльності ru_RU
dc.type Article ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics