Проаналізовано підходи до визначення поняття «інтерактивне навчання». Наведено класифікацію інтерактивних технологій. Охарактеризовано інтерактивні методи, що застосовуються при вивченні дисципліни «Основи фізичної реабілітації». Наведено приклади практичного застосування інтерактивних методів (робота в малих групах, мікрофон, незакінчене речення, мозковий штурм, навчаючи – учусь, розігрування ситуації за ролями, дебати, дискусія) на лекціях, семінарах та практичних заняттях з даної дисципліни.
Проанализированы подходы к определению понятия «интерактивное обучение». Приведена классификация интерактивных технологий. Охарактеризованы интерактивные методы, применяемые при изучении дисциплины «Основы физической реабилитации». Приведены примеры практического применения интерактивных методов (работа в малых группах, микрофон, незаконченное предложение, мозговой штурм, обучая – учусь, разыгрывание ситуации по ролям, дебаты, дискуссии) на лекциях, семинарах и практических занятиях по данной дисциплине.
n the article the necessity and appropriateness of the use of interactive teaching methods in the preparation of bachelors "Human Health". Approaches to the definition of "interactive learning". A classification of interactive technologies. Characterized by interactive methods used in the study course "Fundamentals of physical rehabilitation." The principles and examples of practical application of interactive methods (work in small groups, a microphone, an unfinished sentence, brainstorming, teaching – learning, playing out the situation on the Roles, debate, discussion) in lectures, seminars and practical training in the discipline. The features of interactive lectures in the discipline, as well as methods and techniques of interactive learning in practical classes, which are close to the real situations of practice. Characterized by the steps of practical training on the subject "Fundamentals of physical rehabilitation": preparatory, executive, evaluative. It is proved that the use of interactive learning enhances students' interest in their future professional activities; the development of analytical skills and communication skills of students; increased emotional occupation and create an atmosphere of cooperation.