Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Pedagogical Conditions of Choral Conducting Training of Future Teachers of Musical Art Education to Work in Secondary Schools

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Zhang Lu
dc.date.accessioned 2016-05-16T12:23:22Z
dc.date.available 2016-05-16T12:23:22Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Zhang Lu. Pedagogical Conditions of Choral Conducting Training of Future Teachers of Musical Art Education to Work in Secondary Schools / Zhang Lu // Intellectual Archive. – 2015. – Volume 4. – No. 6 (November). – Toronto : Shiny Word Corp., 2015. – PP. 170–177. ua
dc.identifier.issn 1929-4700
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10142
dc.description 1. Вербицкий А.А. Концепция знаково-контекстного обучения в вузе / А.А.Вербицкий // Вопросы психологии. – 1987. – С. 31−39. 2. Орлов В.Ф. Професійне становлення майбутніх учителів мистецьких дисциплін: теорія і технологія / В.Ф.Орлов – К. : Наук. думка, 2003. – 262 с. 3. Сисоєва С.О. Підготовка вчителя до формування творчої особистості учня / С.О.Сисоєва – К. : Поліграфкнига, 1996. – 406 с. 4. Щуркова Н.Е. Прикладная педагогика воспитания / Н.Е.Щуркова. – СПб., 2005. – 366 с. 5. Ballantyne Julie. The Distinctive Nature of Music Education and Music Teacher Education [Web site] / Julie Ballantyne. – P. 1–12. – Access mode : https://eprints.usq.edu.au/904/1/Ballantyne_Distinctive_nature_of_music_education.pdf 6. Dyganova E.A. Organization a Culture of Self-Education of Music Teachers / E.A.Dyganova, Z. M. Yavgildina // International Education Studies : Published by Canadian Center of Science and Education. – 2015. – Vol. 8, No. 6. – P. 95 −103. doi:10.5539/ies.v8n6p95 7. Mitina N. The Problem of Choral Conducting Training of Students of Pedagogical Institutes / N. Mitina [Web site]. – 2014. – Access mode : http://www.youngscientistusa.com/archive/1/73/ 8. Петько Л.В. Взаимодействие искусств на уроках музыки в средней общеобразовательной школе / Л.В.Петько, Е.В.Данилко // Взаимодействие искусств в духовном развитии школьников : Тр. докл. участников межреспубликанского семинара-совещания 17-19 апреля 1990 г. – Ворошиловград : Редакционно-издательский отдел облполиграфиздата. – 1990. – С. 43–47. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/8138 9. Петько Л.В. Н.В.Гоголь и музыкальное воспитание школьников / Л.В.Петько, Е.В.Данилко // Тез. докладов ІІІ Гоголевских чтений. – ПГПИ. – Полтава : Изд-во «Полтава». – 1990. – С. 68–69. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/8142 10. Schwartz Sandra. Predictors of Choral Directors' Voice Handicap [Web site] / Sandra Schwartz. – Access mode : https://www.questia.com/library/journal/1P3-3457126911/predictors-of-choral-directors-voice-handicap ua
dc.description.abstract У статті обґрунтовано педагогічні умови диригентсько-хорової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до роботи у загальноосвітніх навчальних закладах: забезпечення цілепокладальної активності студентів у процесі формування у них мотивів диригентсько-хорової діяльності; активізація музично-професійного мислення у контексті творчої дії та рефлексії; описано активізацію комунікативної виразності засобами оригінального проектування хорової роботи з учнями на уроках та в позаурочний час; представлено реалізацію музично-виконавських та музично-педагогічних умінь; описано ціннісну й технологічну культуру музично-виховної роботи майбутнього вчителя музичного мистецтва у процесі педагогічної практики. ua
dc.description.abstract The aims of music education, which might be broadly divided into ‘musical’, ‘personal’, and ‘social’ aims. The system of choral conducting training of future Music teachers in conditions of university includes a set of interrelated disciplines: choral conducting, choral singing, choral literature, choral class, reading choral scores, choral arrangement. For its successful activity future specialists must use some pedagogical conditions of choral conducting to work in secondary schools. The article points out defense students’ purposeful activity; activate musical-professional thinking; activate communicative expression; realization musical-performing and musical-pedagogical skills; values and technological culture musical-educational work during pedagogical practice. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Toronto : Shiny Word Corp., Canada ua
dc.relation.ispartofseries Педагогіка;
dc.subject університет ua
dc.subject диригентсько-хорова підготовка ua
dc.subject майбутні учителі музичного мистецтва ua
dc.subject загальноосвітні навчальні заклади ua
dc.subject university ua
dc.subject choral conducting training ua
dc.subject future Music teachers ua
dc.subject secondary schools ua
dc.subject.classification 371.124:78](09)(477) ua
dc.title Pedagogical Conditions of Choral Conducting Training of Future Teachers of Musical Art Education to Work in Secondary Schools ua
dc.title.alternative Педагогічні умови диригентсько-хорової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до роботи у загальноосвітніх навчальних закладах ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу