У статті на основі аналізу наукових підходів уточнюється поняття «методична компетентність», з'ясовується ступінь дослідження даного питання у вітчизняних і закордонних наукових колах, аналізуються різноманітні підходи до визначення методичної компетентності та на їх основі конкретизується структура даного поняття у професійній підготовці вчителів музики.
В статье на основе анализа научных подходов уточняется понятие «методическая компетентность», выясняется степень исследования данного вопроса в отечественных и зарубежных научных кругах, анализируются различные подходы к определению методической компетентности и на их основе конкретизируется структура данного понятия в профессиональной подготовке учителей музыки.
In article on the basis of analysis clarifies the definition of «methodical competence», reveals the degree to research this issue in domestic and foreign scientific circles, analyses different approaches to the definition of technical competence and on their basis to specify the structure of the given concept in the professional training of music teachers and summarizes the pedagogical heritage of music and theoretical areas that have developed in some theoretical and methodological system and became the basis of methodical preparation of the teacher of music.