Розглядається особливості взаємовідношення процесів глобалізації та
регіоналізації в сфері вищої освіти. Методологічна база дослідження
визначається підходом, який спирається на принципи об'єктивності та
цілісності. Зокрема, в роботі застосовано: метод історизму та герменевтики;
діалектичний метод; метод системного аналізу; порівняльний метод. Взявши
за принцип діалектичну єдність інтеграції та локалізації в сучасних
уніфікаційних реаліях, автор показує присутність складної імпліцитної
структури причин та наслідків глобалізаційних явищ. Базуючись на
дослідження, К.Олдса та С.Робертсон, дослідження аналізує хронологічні
моделі, за якими розвивається регіоналізація вищої школи. Для чіткого
окреслення поняття освітній регіон, в роботі проводиться опис однієї з
найбільш впливових асоціацій суб’єктів освітніх послуг – Європейського
Освітнього Простору.
The peculiarities of the relationship of globalization and regionalization in
higher education. Methodological basis of the study determined approach that is
based on the principles of objectivity and integrity. In particular, we used: the method
of historicism and hermeneutics; dialectical method; the method of system analysis;
comparative method. Taking the principle of dialectical unity of integration and
localization in modern unification realities, the author reveals the presence of a
complex implicit structure of the causes and consequences of the globalization
phenomena. Based on studies K.Oldsa and S.Robertson, the author analyzes the
chronological model, which develops the regionalization of higher education. For a
clear definition of the educational area, the work carried out a description of one of
the most influential associations of subjects of educational services - European
educational space.