У статті розглянуто питання магістерської освіти в Європейських країнах, США, Росії
та Україні. Висвітлено проблемні аспекти освіти магістрів як навчання дорослої людини.
Досліджено можливість розвитку соціальної компетентності вчителів початкової школи в
умовах магістратури. Здійснено аналіз декількох магістерських програм різної професійної
спеціалізації щодо їхньої спрямованості на розвиток соціальної компетентності педагога.
З’ясовано причини незатребуваності серед вчителів магістерської освіти як другої та як
підвищення кваліфікації. Зроблено висновок про вищу продуктивність системи післядипломної
педагогічної освіти для розвитку протягом життя соціальної компетентності вчителів
початкової школи
В статье рассмотрены вопросы магистерского образования в европейских странах,
США, России и Украине. Освещены проблемные аспекты образования магистров как обучения
взрослого человека. Исследованы возможности развития социальной компетентности
учителей начальной школы в условиях магистратуры. Проанализировано несколько
магистерских программ разной профессиональной специализации касаемо их направленности
на развитие социальной компетентности педагога. Выяснены причины невостребованности
среди учителей магистерского образования в качестве второго высшего и в качестве
повышения квалификации. Сделан вывод о более высокой продуктивности системы
последипломного педагогического образования для развития в течении жизни социальной
компетентности учителей начальной школы
The article deals with the issue of Master Study in European countries, the USA, Russia and
Ukraine. The age-related challenges of obtaining a Master qualification have been highlighted. The
development of social competence of elementary school teacher obtaining a Master’s degree has been
researched. Several Master Study programmes of different professional specializations have been
analyzed concerning their potential of teacher’s social competence development. The reasons for
absence of demand for obtaining a Master qualification as a post-graduate education and professional
development have been found out. It has been concluded about the efficiency of post-graduate
pedagogical education and the life-time development of elementary school teacher’s social competency