У статті аналізуються можливості застосування технології проектної діяльності в навчанні іноземних студентів російської мови. Відзначається, що в сучасній педагогіці метод
проектів є особово-орієнтованою технологією навчання, яка інтегрує в собі проблемний підхід,
групові методи, рефлексії, презентативні, дослідницькі, пошукові та інші методики.
Розглянуті особливості застосування методу проектів для формування комунікативної,
країнознавчої, інтелектуальної та творчої компетенцій. Зроблені істотні методичні висновки
щодо широких можливостей проектів, оскільки ставлять учнів в умови реального мовлення як
підготовленого, так і непідготовленого. Звертається увага на зміну ролі викладача: на різних
етапах проектної діяльності він виступає в ролі джерела нової інформації, консультанта,
помічника, координатора, спостерігача. Необхідність застосування технології проектної
діяльності підвищує кваліфікацію викладача та якісний рівень викладання
В статье анализируются возможности использования технологии проектной
деятельности в обучении иностранных студентов русскому языку. Отмечается, что в
современной педагогике метод проектов является личностно-ориентированной технологией
обучения, которая интегрирует в себе проблемный подход, групповые методы, рефлексию,
презентационные, исследовательские, поисковые и другие методики. Рассмотрены
особенности применения метода проектов для формирования коммуникативной,
страноведческой, интеллектуальной и творческой компетенций. Сделаны существенные
методические выводы о широких возможностях проектов, так как они ставят учащихся в
условия реального общения как подготовленного, так и не подготовленного. Обращается
внимание на смену роли преподавателя: на разных этапах он выступает в роли источника
новой информации, консультанта, помощника, координатора, наблюдателя. Необходимость
применения технологи проектной деятельности повышает квалификацию преподавателя и
качественный уровень преподавания
The paper analyzes the possibility of using the technology of project activity in teaching foreign
students of Russian. It is noted that in modern pedagogy project method is a technology - oriented
personnel training, which integrates a problematic approach, group methods, reflection,
representational, research, search, and other techniques. The features of implementation of the method
of projects for forming communicative language, geographic, intellectual and creative skills are
considered. Significant methodological conclusions about wide project opportunities are made,
because they put students both prepared and unprepared in a real speech conditions. Attention is
drawn to the changing role of the teacher. At various stages of the project activity the teacher acts as a
source of new information, consultant, assistant, coordinator of the observer. Application of technology
of project activity increases the qualification of teachers and quality of teaching