У статті обґрунтовано необхідність серйозних реформаційних кроків щодо оновлення механізмів управлінської діяльності при підготовці майбутніх фахівців у вищій школі. Виокремлено сучасні тенденції управління освітніми закладами, які характеризуються людиноцентричним характером управління, сприянням розкриттю, реалізації та розвитку особистісного потенціалу всіх учасників навчально-виховного процесу, узгодженням механізмів управління та самоорганізації, гнучкістю, адаптивністю, рефлексивністю. Розкрито особливість компетентнісної орієнтації системи управління професійною підготовкою майбутніх фахівців. Обґрунтовано наукові основи цього виду управління підготовкою майбутніх фахівців: концептуальні підходи до його реалізації, закономірності та принципи. Зроблено висновок, що впровадження такого виду управління спрямовано на зближення внутрішніх потреб учасників управлінських впливів із цілями навчального закладу, створення механізмів залучення до управлінської діяльності суб’єктів компетентнісно орієнтованого управління різних ієрархічних рівнів.
В статье обоснована необходимость серьезных реформационных шагов по обновлению механизмов управленческой деятельности при подготовке будущих специалистов в высшей школе. Выделены современные тенденции управления образовательными учреждениями, которые характеризуются человекоцентрическим характером управления, содействием раскрытию, реализации и развитию личностного потенциала всех участников учебно-воспитательного процесса, согласованию механизмов управления и самоорганизации, гибкостью, адаптивностью, рефлексивностью. Раскрыта особенность компетентностной ориентации системы управления профессиональной подготовкой будущих специалистов Обоснованны научные основы данного вида управления подготовкой будущих специалистов: концептуальные подходы к его реализации, закономерности и принципы. Сделан вывод, что внедрение данного вида управления направлено на сближение внутренних потребностей участников управленческих воздействий с целями учебного заведения, создание механизмов включения в управленческую деятельность субъектов компетентностно ориентированного управления различных иерархических уровней.
In the article the necessity of Reformation serious steps to update the mechanisms of management activities in preparing future professionals in higher education is substantiated. The current trends of management of educational institutions are highlighted, which are characterized by humanocentric character control, promoting disclosure, implementation and development of personal potential of all participants in the educational process, coordination mechanisms and self-control, flexibility, adaptability, reflexivity. The features of a competency management system orientation training of future specialists are disclosed. Reasonably scientific basis of this type of management training for future professionals: conceptual approaches to its implementation, laws and principles is substantiated. Concluded that the introduction of this type of control is aimed at convergence of domestic needs of members of management actions with the goals of the institution, the establishment of mechanisms included in the management activities of the subjects of the competence – oriented management of different hierarchical levels.